L'artista argentina Hyuro plasma la seua crítica a la justícia patriarcal en un gran mural a Vila-real

  • La Mostra d'Art i Creativitat de Vila-real (Castelló), TEST, despedeix oficialment la seua edició 2018 amb 'Patriarcado', la intervenció urbana amb la qual l'artista argentina establida a Espanya Hyuro segella i amplia el museu a cel obert d'aquesta cita referent per la selecció i promoció de nous i noves creadores i en el qual plasma la seua crítica a la justícia patriarcal.
MURAL DE L'ARTIS HYURO
MURAL DE L'ARTIS HYURO
TEST

Cinc dies ha tardat a finalitzar la peça per a aquesta sisena edició, que s'erigeix ja sobre una mitgera de l'avinguda Tarancón de Vila-real cedida per una comunitat d'una dotzena de propietaris.

L'obra construeix tota una crítica a la justícia patriarcal sobre la figura d'un jutge, sense peus ni cap, i manté la visió extraordinàriament personal, l'univers seductor i la picada d'ullet a temes femenins inherents a les creacions de l'artista, segons ha informat TEST en un comunicat.

Hyuro esquiva en aquesta ocasió, no obstant açò, la línia estrictament poètica que teixeix la seua obra perquè creu que la realitat actual "demanda que els artistes reflectisquen en el seu art alguna cosa tan sensible com és l'estat de la justícia en el nostre país". Tots els estereotips i prejuís de gènere que conflueixen en la violència sexual contra les dones es reprodueiuxen en el sistema judicial, segons explica la pròpia artista en l'argumentari de l'obra compartit en les seues xarxes socials.

Al costat de la crítica a la justícia patriarcal, la picada d'ullet a la figura de la dona i la presència de les seues heroïnes invisibles es plasmen en les puñetas -els brodats típics de les mànegues de la toga dels jutges-, molt presents en la peça i que fins a data recent s'elaboraven amb punta de boixets, mitjançant un procés artesanal i a càrrec de dones.

ALTRES FIRMES

El mural en gran format que modela des d'aquesta setmana la fisonomia urbana vila-realense comparteix escenari de carrer amb els de firmes tan reconegudes a nivell internacional com Pantone, Borondo, Escif, Sam3 o el 'pop-trash' del francés Louis Lambert (3TTMan), a qui Hyuro ha pres el relleu.

Després del seu pas pel TEST 2018, l'argentina posa rumb al Festival Northwestwalls (Bèlgica), on seguirà apoderant eixes heroïnes invisibles que enalteix en la seua obra. Creacions que militen ja sobre l'asfalt de ciutats de mig món, transformant espais públics d'Espanya -València, Astúries, Madrid i ara Vila-real- i Itàlia a França, Alemanya, el Brasil, els Estats Units o Nova Zelanda.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento