Sis empreses opten al primer contracte per a reactivar la L10 de Metrovalencia
Sis empreses opten al primer contracte per a reactivar la L10 de Metrovalencia 20MINUTOS

El procés per a reactivar les obres de construcció de la futura línia 10 de Metrovalencia avança segons els terminis previstos i està despertant interés entre les empreses del sector. Segons ha pogut confirmar 20minutos, sis signatures relacionades amb els àmbits de l'enginyeria, l'arquitectura i la consultoria s'han presentat a la licitació oberta per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a principis del passat mes de març.

Es tracta del primer contracte, amb un pressupost d'1,52 milions d'euros, l'objecte dels quals és l'assistència tècnica per a la redacció d'estudis i adaptació de projectes del tram entre el cèntric carrer Alacant i el barri de Natzaret.

En concret, segons fonts coneixedores del procés, les companyies que han presentat ofertes econòmiques i tècniques són cinc unions temporals d'empreses (UTE) i una societat anònima de forma individual. Una vegada analitzades les ofertes, la mesa de contractació, que en aquests moments està revisant els projectes, adjudicarà el contracte. Tot fa preveure que serà abans que finalitze el mes de maig, segons fonts de FGV.

Com va anunciar en el seu moment el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, la línia es posarà en servei en dues fases: una primera entre el centre de València i l’Oceanogràfic, i en una segona fase fins a Natzaret. La injecció econòmica serà de 50 milions d'euros, dels quals 30 seran aportats pel Consell i 20 procediran de fons Feder europeus.

Quan els terminis, es preveu que els treballs de la primera fase comencen al gener de 2019 i finalitzen en 2021. Posteriorment, i en funció del finançament europeu o estatal, s'escometrà la segona fase fins a Natzaret, que podria concloure en 2023.

No obstant açò, la redacció dels projectes inclou ambdues fases, de manera que ja estiguen dissenyades des d'un primer moment. Però no solament açò. Tal com va avançar aquest periòdic el passat mes de març, la licitació també inclou estudis per a futures ampliacions de la xarxa de metro, entre les quals destaca un branc cap a l'Hospital La Fe, en Malilla, la connexió amb la plaça de l'Ajuntament i l'arribada del metro fins al Mercat Central.

"Elevada dotació pressupostària"

Els plecs, en la línia de l'exposat per la Generalitat, incideixen en la "elevada dotació pressupostària necessària per a escometre les obres íntegrament", per la qual cosa s'aposta per una "implantació per fases", en la qual en un primer moment s'aprofita la infraestructura ja construïda per a acabar-la i posar-la en servei "per a anar avançant en la construcció i la posada en marxa de les fases posteriors".

A més, indica que es contempla "l'explotació tranviaria amb freqüències de 7-8 minuts". No obstant açò, aspectes com les freqüències i la ubicació de les parades se supeditaran als resultats dels estudis de demanda i mobilitat que inclou el contracte, així com a les disponibilitats pressupostàries.

Obres parades des de 2011

La construcció de l'antiga T-2 roman paralitzada des de 2011, quan l'anterior Consell del PP va detenir les obres com a conseqüència de la seua forta crisi de liquiditat. Des de llavors, el traçat subterrani, que discorre des del carrer Alacant fins a Germans Maristes, ha patit incursions de persones que fins i tot han navegat pels seus túnels després d'episodis de pluges.

En el tram en superfície, que va des de l'avinguda Amado Granell fins a Natzaret per la Ciutat de les Ciències, la Conselleria d'Obres Públiques es va veure obligada a retirar trams de via per la deterioració de les mateixes i el perill que suposaven per al trànsit.

Consulta aquí más noticias de València.