Comunitat Valenciana

ITI treballa en una tecnologia que use les emocions per a detectar atracaments o emergències abans de produir-se

  • L'Institut Tecnològic d'Informàtica (ITI) treballa en una tecnologia que permeta identificar les emocions dels usuaris per a adaptar els espais intel·ligents entorn d'elles. Entre altres aplicacions, permetria detectar atracaments o emergències abans que es produïsquen.

Segons ha informat l'entitat, el projecte, anomenat EmoSpaces, se centra a proporcionar tecnologies per a analitzar les emocions dels usuaris en espais intel·ligents i adaptar aquests espais per a millorar l'experiència dels usuaris.

Els espais Intel·ligents són un dels camps d'aplicació més populars de la Tecnologia sobre l'Internet de les Coses (Internet of Things). Quan es tracta d'aquest tipus de tendències digitals se solen associar sempre amb una intel·ligència artificial de màquines i artefactes, però "Com s'aconsegueix que l'ésser humà es convertisca no només en usuari sinó en el centre d'eixos serveis?", s'ha preguntat.

Sobre aquest tema, des d'ITI han comentat que els sentiments i emocions humanes són una potencial font d'informació. Poder extraure-la, per a adaptar els espais intel·ligents als usuaris que hi ha en ell, possibilita la consecució d'entorns on siga possible detectar emergències abans que aquestes es produïsquen. Exemples d'aquestes poden ser la detecció d'atracaments o malalties.

Així mateix, condicionar llars i establiments al benestar corporal dels seus usuaris, regulant la temperatura d'aquest sense necessitat d'interacció directa, o utilitzar l'experiència del client en tenda per a influir en la seua decisió de compra, són altres aplicacions pràctiques d'aquest tipus de tecnologia.

Per tot l'anterior, "es revela com una forma altament eficient per a dotar d'intel·ligència a ubicacions laborals tradicionals tant en les oficines, millorant el rendiment dels empleats, com en el sector turístic, per a adaptar l'experiència turística a l'estat anímic del visitant", han apuntat.

Per a desenvolupar aquesta intel·ligència es compta tant amb una xarxa de sensors com amb informació procedent de xarxes socials. Les dades recaptades per les dos fonts de dades s'integren en una infraestructura Cloud Big Data. Aplicant tècniques semàntiques i de Machine Learning, es detecten els sentiments i emocions dels usuaris, permetent als espais actuar en conseqüència.

Dins del projecte es treballa en tres pilots diferents on aquestes tècniques seran aplicades als sectors de l'e-Retail, l'educació a través de plataformes d'e-learning i la integració social.

Segons paraules de l'investigador principal del projecte en ITI, Antonio Lagarda, i del responsable del projecte en ITI, Mario Rodrigo, "el principal aspecte diferenciador d'EmoSpaces radica a considerar les emocions i els sentiments com a fonts d'informació contextual, per a millorar els serveis intel·ligents en el IoT". Açò, ha agregat, "representa un repte important en l'anàlisi d'informació de diferents fonts heterogènies i l'aplicació de coneixements sobre intel·ligència emocional, tecnologies afectives i persuasives".

Aquest coneixement emocional pot ser d'un valor significatiu en escenaris com el desenvolupament d'entorns de realitat virtual per a xiquets amb trastorn de l'espectre autista, per a adequar l'oferta formativa d'entitats a les actituds i aptituds dels alumnes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento