Els veïns de València compren amb més freqüència, i per aquest ordre, en els supermercats, tendes especialitzats de barri i mercats municipals. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi sobre consum i compra inclòs en el segon Baròmetre Municipal d'Opinió Ciutadana, el sondeig que llança de forma semestral l'Ajuntament de la ciutat des del passat any.
Per a l'actual onada, presentada aquest dimarts pel regidor delegat de Control Administratiu, Carlos Galiana, s'han realitzat 2.302 entrevistes durant els passats mesos de novembre i desembre.
L'estudi pregunta pel tipus d'establiment i la freqüència de la compra per a productes d'alimentació, drogueria i higiene personal. Entre els qui afirmen que acudeixen almenys una vegada a la setmana, figuren en els primers llocs els supermercats (90,6%), les tendes de barri (58,2%), mercats municipals (28,6%), basars (17,9%) i ultramarins (16,1%).
Altres zones per a comprar
En canvi, als establiments de major grandària s'acudeix almenys una vegada al mes, com en el cas dels centres comercials (32%), hipermercats (29,9%), grans magatzems (22,3%) i grans tendes especialitzades (21,3%). El 67,7% respon que mai compra per Internet.
Respecte als horaris comercials, el 63,8% afirma que realitza les seues compra de dilluns a divendres, entre les 9.00 i les 14.00 i de 17.00 a 20.00 hores. El 14,7% no té horari fix, el 8,3% ho fa en horari comercial de dissabtes i només un 0,1% respon que compra els diumenges. La zona centre és la més visitada per a comprar, seguida dels centres comercials i del Mercat Central (veure gràfic adjunt).
La nota global que donen els veïns a l'Ajuntament baixa de 5,7 a 5,6 respecte a l'anterior baròmetre, però es manté com la institució amb millor puntuació, per davant de la Generalitat (5,3) i del Govern central (4,1).
Principals problemes
Per districtes, la gestió del Govern de la Nau que conformen Compromís, PSPV i València en Comú aprova en tots excepte en dos: el Pla del Real (4,2) i Camins al Grau (3,3). Les notes més altes les obté en Quatre Carreres (6,3), la Saïdia i Campanar (tots dos amb 6,2).
Ocupació (36,6%), neteja (15,6%), corrupció i urbanisme (tots dos amb un 8,6%) són els principals problemes assenyalats pels enquestats, si bé el primer no és competència municipal.
La gestió de l'aparcament, tant en la via pública com en els recintes subterranis, és l'única que suspén, amb un 4,6. Platges (6,8), mercats municipals, activitats culturals i festes populars (les tres amb una nota de 6,6) són els serveis públics municipals millor puntuats.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios