Comunitat Valenciana

Els valencians compren més en els súper, tendes de barri i mercats

  • La segona edició del Baròmetre Municipal inclou un estudi sobre consum i compres. 
  • Quasi un terç dels veïns opta pels centres comercials i hipermercats, però amb menys freqüència, i quasi no arriba al 0,1% ho fa els diumenges. 
  • La nota global que donen els veïns a l'Ajuntament baixa de 5,7 a 5,6, però es manté com la institució amb millor puntuació. 
  • Ocupació, neteja, corrupció i urbanisme són els principals problemes; la gestió de l'aparcament, el pitjor valorat.
El regidor Carlos Galiana presenta els resultats del Barómetre Municipal
El regidor Carlos Galiana presenta els resultats del Barómetre Municipal
EUROPA PRESS
El regidor Carlos Galiana presenta els resultats del Barómetre Municipal

Els veïns de València compren amb més freqüència, i per aquest ordre, en els supermercats, tendes especialitzats de barri i mercats municipals. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi sobre consum i compra inclòs en el segon Baròmetre Municipal d'Opinió Ciutadana, el sondeig que llança de forma semestral l'Ajuntament de la ciutat des del passat any.

Per a l'actual onada, presentada aquest dimarts pel regidor delegat de Control Administratiu, Carlos Galiana, s'han realitzat 2.302 entrevistes durant els passats mesos de novembre i desembre.

L'estudi pregunta pel tipus d'establiment i la freqüència de la compra per a productes d'alimentació, drogueria i higiene personal. Entre els qui afirmen que acudeixen almenys una vegada a la setmana, figuren en els primers llocs els supermercats (90,6%), les tendes de barri (58,2%), mercats municipals (28,6%), basars (17,9%) i ultramarins (16,1%).

Altres zones per a comprar

En canvi, als establiments de major grandària s'acudeix almenys una vegada al mes, com en el cas dels centres comercials (32%), hipermercats (29,9%), grans magatzems (22,3%) i grans tendes especialitzades (21,3%). El 67,7% respon que mai compra per Internet.

Respecte als horaris comercials, el 63,8% afirma que realitza les seues compra de dilluns a divendres, entre les 9.00 i les 14.00 i de 17.00 a 20.00 hores. El 14,7% no té horari fix, el 8,3% ho fa en horari comercial de dissabtes i només un 0,1% respon que compra els diumenges. La zona centre és la més visitada per a comprar, seguida dels centres comercials i del Mercat Central (veure gràfic adjunt).

La nota global que donen els veïns a l'Ajuntament baixa de 5,7 a 5,6 respecte a l'anterior baròmetre, però es manté com la institució amb millor puntuació, per davant de la Generalitat (5,3) i del Govern central (4,1).

Principals problemes

Per districtes, la gestió del Govern de la Nau que conformen Compromís, PSPV i València en Comú aprova en tots excepte en dos: el Pla del Real (4,2) i Camins al Grau (3,3). Les notes més altes les obté en Quatre Carreres (6,3), la Saïdia i Campanar (tots dos amb 6,2).

Ocupació (36,6%), neteja (15,6%), corrupció i urbanisme (tots dos amb un 8,6%) són els principals problemes assenyalats pels enquestats, si bé el primer no és competència municipal.

La gestió de l'aparcament, tant en la via pública com en els recintes subterranis, és l'única que suspén, amb un 4,6. Platges (6,8), mercats municipals, activitats culturals i festes populars (les tres amb una nota de 6,6) són els serveis públics municipals millor puntuats.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento