Comunitat Valenciana

Els parts per danys dels busos pugen a València, però baixen les persones afectades

  • La sinistralitat dels autobusos de l'EMT cau un 4% en el primer trimestre de 2017, amb 505 incidències.
  • L'empresa pública ix absolta en el 58% dels casos que arriben a judici.
  • El centre de la ciutat concentra la major part dels accidents.
Autobús De La EMT De Valencia Por El Pont De Fusta
Autobús De La EMT De Valencia Por El Pont De Fusta
EMT
Autobús De La EMT De Valencia Por El Pont De Fusta

La sinistralitat dels autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha caigut en el seu conjunt, però bàsicament pel que fa a danys personals. Els materials, és a dir, les reclamacions de conductors per impactes amb els vehicles, han pujat, així com les col·lisions i els atropellaments. Tot açò es desprèn de l'anàlisi de les dades de les companyies asseguradores que treballen per a l'empresa pública municipal corresponents al primer trimestre de 2017.

Segons aquestes xifres aportades per l'empresa pública, durant els tres primers mesos d'enguany es van registrar 505 incidències o parts de reclamacions. D'aqueix total, 329 notificacions van ser per danys materials i 176 corporals, és a dir, produïts a persones, que bé eren ocupants de vehicles, vianants o viatgers dels propis autobusos. En el mateix període de 2016 va haver-hi 526 incidències, amb el que la reducció interanual ha sigut del 4%. Desglossades, 318 van ser materials i 208 corporals.

D'aquesta manera, el descens total de parts a les asseguradores ha vingut propiciat principalment per la caiguda d'incidències personals, malgrat el lleu augment dels danys materials, segons arreplega l'estadística.

Les dades de l'EMT també mostren un augment de les col·lisions d'autobusos (21 en el primer trimestre de 2016 i 28 en el mateix període de 2017) i atropellaments, que han passat de 6 a 10. No obstant açò, en ser xifres absolutes relativament baixes no es pot establir una variació percentual. Des de l'empresa pública atribueixen el repunt en el nombre de sinistres a “l’increment de vehicles en circulació" en tota Espanya, que xifren entorn al 2%.

En aquesta línia, segons les últimes dades disponibles, el parc de vehicles de València es va reduir de forma quasi imperceptible entre 2015 i 2016 després d'anys d'acusades caigudes. No obstant açò, el nombre de matriculacions comença a repuntar després d'enfonsar-se durant els anys de la crisi econòmica. És a dir, hi ha una recuperació en la venda de vehicles fruit de la major activitat, la qual cosa pot redundar en una pujada d'intensitats de tràfic en la ciutat.

D'altra banda, l'empresa municipal ix absolta en tres de cada cinc denúncies per accidents que arriben finalment als jutjats. En concret, així ha sigut en 55 dels 94 accidents (el 58%) jutjats, corresponents als exercicis de 2015 i 2016.

D'aqueixos 94 sinistres que van arribar a judici, 83 corresponen a l'any 2015 i només 11 a 2016. El recorregut burocràtic des que s'interposa la demanda o denúncia sol durar al voltant de dos anys, fins que es dicta sentència, d'ací el baix nombre dels casos del passat any que s'han resolt, apunten fonts de l'empresa municipal d'autobusos.

La majoria es donen en el centre

La major part dels accidents en els quals es veuen embolicats els vehicles de l'EMT es produeixen en el centre, on es concentra el gruix de les línies. El 15 de febrer, una anciana que va morir atropellada per un bus en la plaça de l'Ajuntament, a l'altura de l'Ateneu Mercantil, després de creuar per una zona sense pas de vianants. Un dia després, un accident entre un bus i un turisme es va saldar amb 14 ferits lleus en l'encreuament dels carrers Pedro Cabanes i Alcanyís, en el barri de Torrefiel.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento