Tres avaries causen retards a totes les línies de Rodalies
Han començat les proves d’inundabilitat a la via 1.
Les sis línies de Rodalies de Renfe a Barcelona i una de mitja distància es van veure afectades ahir per tres avaries consecutives que van provocar retards de 30 a 40 minuts, que es van sumar als talls habituals per les obres de l’AVE a Bellvitge.

La primera va ser a les 7.30 h i va afectar el sistema d’electrificació a l’estació de Girona. Hi va haver de 30 minuts de retard a la línia de Portbou.

A les 9.00 h, el mecanisme per regular canvis de vies a Cunit fallava provocant retards de 20 minuts a la C2 Sud. I, finalmente, una avaria d’electrificació a Sant Andreu Arenal provocava retards a les línies 3, 4 i 7. Avui, Foment podria anunciar l’obertura parcial del servei de Rodalies afectat per l’AVE en pocs dies.

El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, va tornar a demanar un ens gestor de Rodalies, que inclogui  també l’Adif, la Generalitat i l’Ajuntament. Nadal va apostar pel túnel de l’AVE pel centre, però va demanar més participació de les administracions locals per no generar «dubtes» sobre l’obra. El Govern donarà un marge d’una hora als funcionaris afectats per Rodalies per entrar a la feina. Després, l’hauran de recuperar.
Per la seva part, les aerolínies amb base a l’aeroport del Prat calculen que l’AVE els farà perdre130 milions d’euros.

El risc a Sagrada Família en novel·la

El perill que pot suposar la construcció del túnel de l’AVE pel centre de Barcelona i l’afectació sobre el temple de la Sagrada Família ha arribat a la literatura. L’escriptor panameny Juand David Morgan acaba de publicar la novel·la El silencio de Gaudí  i creu que les administracions haurien de replantejar-se el traçat de l’alta velocitat. El reconegut i guardonat autor local Carlos Ruíz Zafont, autor de L’ombra del vent també està a punt de presentar una obra similar, el que ignorava l’autor panameny, que ahir va explicar haver-se interessat per Gaudí en un viatge a Buenos Aires, on va trobar diversos volums biogràfics en una llibreria. Acostumat a escriure sobre infraestructures va crear la nova obra.

Reguen la via per prevenir inundacions

Han començat les proves d’inundabilitat a la via 1. Una acció no exempta de polèmica perquè van ser efectuades per quatre operaris d’Adif amb mànegues de regar, amb les que van anar ruixant un tram de vies a l’estació de Bellvitge. La prova intentarà descobrir si segueix havent-hi filtracions al túnel. De no ser així es tornarien a fer passar els trens sense passatge.