Comunitat Valenciana

Els valencians aproven amb un 5,7 la gestió de Ribó i usen el bus com a principal mitjà de transport

  • VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)
Imatge de la façana de l'Ajuntament de València
Imatge de la façana de l'Ajuntament de València
Europa Press
Imatge de la façana de l'Ajuntament de València

Els veïns de la ciutat de València aproven amb un 5,7 sobre 10 la gestió que duu a terme l'Ajuntament de la ciutat amb l'alcalde Joan Ribó al capdavant, per damunt del 5,4 que donen a la de la Generalitat i el 3,6 amb el qual suspenen la tasca del Govern central. Així mateix, assenyalen que l'autobús -amb un 43,1%- és el mitjà de transport que usen amb més freqüència per a anar a activitats principals, seguit del cotxe particular.

Igualment, indiquen que el principal problema de la capital valenciana és l'ocupació -com també succeïx a la Comunitat Valenciana i en la resta d'Espanya-, seguit de la neteja, l'economia social, la corrupció, l'urbanisme, el trànsit, la macroeconomia, els equipaments i servicis, el transport públic i l'educació.

Així ho ha indicat este dimarts el primer edil en la roda de premsa oferida per a presentar els resultats del Baròmetre Municipal d'Opinió Ciutadana de València, el "primer públic" d'estes característiques i corresponent al primer trimestre de l'any. L'enquesta s'ha realitzat sobre una mostra de 2.210 persones empadronades en esta ciutat majors de 18 o més anys -hi ha un total de 660.822 habitants- per mitjà d'entrevistes personals en el carrer.

Ribó ha considerat "important" i "positiva" la nota donada a la gestió del consistori, que "aprova de forma molt clara", que "està globalment ben vista" i que és "superior a la del Govern d'Espanya". A més, ha subratllat "el grau de satisfacció elevat" de viure a València, situat en un 8,1 en general i en un 7,9 per districtes, així com que un 43,6% de la població opina que en l'últim any València ha millorat i un 40,8% que millorarà.

L'alcalde, que ha comparegut al costat del regidor de Control Administratiu, Carlos Galiana, ha estimat "necessari" que els "servidors públics", tant "del govern com de l'oposició", impulsen i tinguen en compte este tipus de sondeig, "una ferramenta sociològica fonamental", per a "conéixer l'opinió de la ciutadania, veure com treballem i com ho valoren" els veïns eixa tasca i els servicis municipals.

"La intenció és tindre una foto de la valoració gent per a corregir coses i adaptar el nostre treball a les seues necessitats", ha dit Ribó, que ha comentat que en anteriors mandats "es feien enquestes no a través de l'Ajuntament, sí de fundacions", que estes "no eren públiques", que "solament es coneixien algunes" i que "valien deu vegades que estes".

Una part del baròmetre donat a conéixer este dimecres l'han dut a terme tècnics municipals i els treballs de camp l'empresa Sonmerca S.L.-la contractació externa ha tingut un pressupost de 17.600 euros-.

Carlos Galiana, que ha subratllat que els resultats de l'enquesta estan disponibles ja en el web de l'Oficina Estadística de l'Ajuntament, ha assenyalat que la idea del govern municipal és fer un baròmetre d'este tipus trimestral, amb una part d'anàlisi fixa i una altra variable.

L'alcalde ha manifestat també que la gestió dels servicis municipals "aprova de forma molt clara" ja que "el 95% té una valoració important pròxima al 7". En primer lloc se situen els mercats municipals (6,9), les festes populars i les platges (6,8), els museus i les activitats culturals (6,5), els autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i les biblioteques públiques (6,4), la recollida de brossa (6,2), l'enllumenat públic (6,1) i Valenbisi i el carril bici (6,1).

L'APARCAMENT SUSPÈN

En els últims llocs, els valencians situen la neteja dels carrers (5,3), la circulació (5,1) i l'aparcament, en este cas, amb un suspens del 3,9. Ribó ha manifestat que este és "l'únic" servici públic urbà que suspèn i ha precisat que es referix "no solament al lloc en el qual poder aparcar sinó també als roïns estacionaments, com els cotxes en doble fila, i als aparcaments mal regulats".

Pel que fa a la puntuació que donen a la gestió dels servicis públics urbans els seus usuaris, el baròmetre assenyala que esta creix algunes desenes en la majoria dels indicadors i baixa fins al 3,7 en el cas dels aparcaments. El primer edil ho ha estimat "significatiu" i ha destacat que açò "demostra que la realitat és millor que la visió global que es té".

Pel que fa a l'ús dels autobusos públics, Joan Ribó ha indicat que el fet que siga el mitjà de transport usat amb més freqüència porta a "reflexionar" sobre "la importància que pot tindre potenciar este servici de forma clara" i millorar aspectes com la velocitat i la freqüència. En este sentit, ha apostat per seguir treballant per a anar recuperant l'espai públic ocupat pel cotxe privat. Els valencians pensen que l'autobús és el mitjà de transport que hauria de prioritzar el consistori.

El responsable municipal ha ressaltat també l'anàlisi feta per districtes i ha valorat que el 33,9% dels valencians estime que el seu millorarà en un any enfront d'un 7% que creu que empitjorarà. Per districtes, la majoria de veïns estima que els principals problemes són la neteja, seguida de l'urbanisme, els equipaments i servicis i la seguretat.

DISTRICTES AMB TOTS ELS SERVICIS

Ribó ha detallat que el transport públic és més preocupant per als ciutadans dels poblats del nord i del sud, en estar "més allunyats" del centre i ha assenyalat que el que més li agrada a la gent del seu districte és el veïnat, "la cultura de carrer". L'alcalde ha apostat per potenciar barris que compten amb tots els servicis i ha dit que la principal demanda dels districtes a l'Ajuntament són millores en l'urbanisme.

Quant a la situació econòmica de la ciutat, Joan Ribó ha comentat que "les dades no són tan bones" perquè un 49,8% l'estima regular i un 33,2% roïna enfront d'un 4,9% bona. No obstant açò, ha dit que "es percep un cert optimisme" quant a la millora en un any.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento