Comunitat Valenciana

El telèfon '112 ' atén 28.140 telefonades i gestiona 9.717 incidents durant les Falles

  • "La normalitat ha sigut la nota dominant durant totes les festes falleres", ha declarat José María Ángel.
  • La major part de les telefonades al '112 Comunitat Valenciana' es van rebre els dies 18 i 19 de març, 7.464 i 7.110, respectivament.
  • El 58,93% dels incidents gestionats han sigut de caràcter sanitari, seguits d'un 17,17% de casos relacionats amb la seguretat ciutadana.
Servici 112 Comunitat Valenciana
Servici 112 Comunitat Valenciana
112 COMUNITAT VALENCIANA
Servici 112 Comunitat Valenciana

El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' ha atés un total de 28.140 telefonades i ha gestionat 9.717 incidents a la Comunitat Valenciana entre les 00.00 hores del dia 16 i fins a les 08.00 hores del 20 de març, dates coincidents amb la celebració de les festes falleres en moltes localitats valencianes.

Segons ha indicat el director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, en un comunicat, "la normalitat ha sigut la nota dominant durant totes les festes falleres", que han coincidit enguany amb un cap de setmana llarg i una afluència massiva de turistes amb registres d'ocupació hotelera que han rondat el 100%. També, han sigut les primeres Falles després de la declaració com a Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.

Concretament, la major part de les telefonades al '112 Comunitat Valenciana' es van rebre els dies 18 i 19 de març, 7.464 i 7.110, respectivament, seguits del dia 17 de març, amb 6.600 telefonades, i el dia 16 de març, amb 6.105.

Dels 9.717 incidents gestionats, un total de 5.719 es van registrar en la província de València, 3.043 a Alacant i 887 a Castelló. Els avisos restants, 68, provenien de comunitats autònomes limítrofes, per la qual cosa van ser transferits als centres d'emergències corresponents.

José María Ángel ha destacat també que el 58,93% dels incidents gestionats han sigut de caràcter sanitari, seguits d'un 17,17% de casos relacionats amb la seguretat ciutadana. "Des del dia 16 i fins al matí d'este dilluns, ha explicat Ángel, "s'han gestionat en tota la Comunitat 5.726 assistències sanitàries i 1.668 casos tipificats com de seguretat ciutadana".

En este sentit, ha ressaltat com des del telèfon d'emergències s'atén en els idiomes estrangers anglés, francés i alemany, oferint així un ampli servici als ciutadans d'altres països que han visitat estos dies la ciutat de València i la resta de localitats valencianes on se celebren falles. Un any més, l'anglés segueix sent l'idioma més utilitzat en la majoria dels incidents gestionats.

El director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències ha agraït la tasca que es realitza des de la sala d'atenció de telefonades i des del Centre de Coordinació d'Emergències i ha recordat que, estes dades, "responen al treball d'una plantilla que s'ha vist reforçada estos dies amb un operatiu especial de Falles amb un únic objectiu: donar un servici d'atenció ràpid i eficaç davant qualsevol emergència ciutadana que poguera donar-se".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento