Comunitat Valenciana

Comença el tràmit d'informació pública de l'esborrany de l'avantprojecte de Llei del Taxi

  • L'objectiu és oferir als professionals un marc jurídic que els permeta la seua activitat en condicions d'homogeneïtat, modernitat i seguretat.
  • Es tornen les competències en esta matèria per als municipis de menys de 20.000 habitants que no estiguen en una Àrea de Prestació Conjunta.
  • Amb l'entrada en vigor d'aquesta nova llei, només les persones físiques podran ser titulars d'una autorització o llicència.
Tráfico, circulación, coche, coches, taxi, taxis
Tráfico, circulación, coche, coches, taxi, taxis
EUROPA PRESS
Tráfico, circulación, coche, coches, taxi, taxis

L'esborrany d'avantprojecte de Llei de la Generalitat del Taxi de la Comunitat Valenciana ha iniciat el procés d'informació pública, segons publica este dilluns el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

L'avantprojecte de Llei del Taxi busca "la professionalització del sector per millorar la qualitat del servici, a més d'acabar amb les confusions en matèria competencial", ha explicat el Consell.

Es pretén oferir als professionals un marc jurídic que els permeta la seua activitat en condicions d'homogeneïtat, modernitat i seguretat, reconeixent la contribució que presten a l'activitat productiva i econòmica, destacant el component públic que caracteritza les seues prestacions.

En primer lloc, regula l'objecte, àmbit d'aplicació de la Llei, els principis pels quals es regeix i el repartiment de competències. Com a novetat destaca que es tornen les competències en esta matèria per als municipis de menys de 20.000 habitants que no estiguen en una Àrea de Prestació Conjunta.

El Títol II se centra en el nou model impulsat basat en "un taxista, una llicència". La llei aplica el model de prestació del professional autònom i, per tant, només les persones físiques podran ser titulars d'una autorització o llicència, sense perjuí que este titular puga tindre conductors col·laboradors o assalariats.

L'objectiu és garantir una major eficàcia i qualitat del servici perquè s'estableix un contacte directe entre l'usuari i la persona que explota el servici. Amb este model, segons la Generalitat, s'evitaran les acumulacions de llicències que poden generar situacions no desitjables. Per als casos d'acumulació de llicències, la llei establirà un termini de dos anys perquè es faça la transmissió de les llicències a una altra persona física.

Vehicles de nou places

La Llei també recull, entre d'altres novetats, que en règim general s'autoritzaran vehicles de cinc places i de set per a vehicles adaptats. Tot i això, en casos excepcionals, com per exemple en zones rurals on no està garantida una comunicació suficient amb transport s'autoritzaran vehicles de nou places com a transport a la demanda i d'agrupació de viatgers. L'antiguitat dels vehicles que presten servici de taxi no excedirà de 12 anys.

Alhora, s'inclou el règim tarifari de la prestació dels servicis de taxi mitjançant l'establiment de tarifes urbanes i interurbanes, serà la Conselleria en matèria de transport la que haurà d'ajustar el règim tarifari del taxi als criteris establits a la llei en el termini de sis mesos.

El Consell ha subratllat que la llei acabarà amb la tarifa variable, perquè les tarifes que s'aplicaran per a desplaçaments fora de les municipis o les àrees de prestació conjunta seran les tarifes interurbanes. Alhora, s'aplicarà la tarifa de la Comunitat Valenciana en viatges fora dels límits de l'autonomia.

Centres de distribució de servicis del Taxi

A més, es crea la figura dels Centres de Distribució dels Servicis del Taxi, on s'ofereix la possibilitat als taxistes d'agrupar-se en una societat o cooperativa per a poder concentrar l'oferta dels seus serveis i millorar la comercialització. En cap cas l'usuari assumirà el cost de la posada a disposició del taxi mitjançant este servici.

Alhora, es regula les Àrees de Prestació Conjunta (APCs) com a entitats formades per diversos municipis per a la millora de la prestació del servici de taxi.

Finalment, es recullen una sèrie de disposicions addicionals, transitòries i finals, l'objectiu de les quals és preveure aquelles situacions que van a permetre una "correcta aplicació" de la llei. Així, destaca la disposició transitòria primera, que pretén aplicar mesures per a aconseguir un 5% de taxis adaptats i respondre així a la demanda i a les necessitats actuals.

El termini per a la presentació d'observacions serà de 15 dies hàbils a partir d'este dimarts i el text es pot consultar en el lloc web de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori o en la direcció general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Les al·legacions, suggeriments o observacions efectuades per les persones o entitats que es consideren interessades deuen formular-se per escrit dirigit a esta Direcció General.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento