Comunitat Valenciana

De la Serna fixa en el primer trimestre de 2017 el final de les obres del tercer carril a Castelló

  • Quan concloguen els treballs, un tren amb ample estàndard europeu podrà fer el trajecte entre Madrid i Castelló en 2 hores i 25 minuts.
  • Al finalitzar, s''iniciarà un període de circulació en proves "per a garantir que tot està correcte i que tots els dispositius funcionen adequadament".
  • De la Serna ha valorat l'estat de les obres del Corredor en la visita que ha realitzat este dimecres a l'estació de ferrocarril de Sagunt.
El ministro ha vistiado la estación de Sagunto con la consellera y el alcalde
El ministro ha vistiado la estación de Sagunto con la consellera y el alcalde
DELEGACIÓN DE GOBIERNO
El ministro ha vistiado la estación de Sagunto con la consellera y el alcalde

El ministre de Foment, Íñigo Gómez de la Serna, ha demanat "disculpes" als usuaris dels trens de Rodalies entre València i Castelló per les "molèsties" i el "trastorn" que han originat en esta línia les obres del tercer carril del Corredor Mediterrani en este tram, una actuació que està "molt a prop de la seua finalització" i que ha datat per al primer trimestre de 2017, després del que començarà un període de proves.

De la Serna ha valorat en estos termes l'estat de les obres del Corredor en la visita que ha realitzat este dimecres a l'estació de ferrocarril de Sagunt (València), a la qual ha arribat en un tren de proves al costat de la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i els alcaldes de València, Joan Ribó, i Sagunt, Quico Fernández, així com representants d'Adif.

Després de demanar "disculpes" per unes molèsties que "no ha sigut possible minimitzar" en les actuacions per a l'arribada de l'alta velocitat a Castelló, el titular de Foment ha celebrat que "per fi s'haja pogut restituir els trànsits" entre València i la capital de La Plana, actius des de novembre, en un tram "llargament demandat pels valencians".

Alhora, ha destacat que és un punt que està "molt a prop de la seua finalització" i que la previsió de Foment és que "les actuacions puguen acabar en el primer trimestre de 2017". A partir de llavors, s'iniciaria un període de circulació en proves, que és "obligat per a garantir que tot està correcte i que tots els dispositius funcionen adequadament", i ha avançat que "quan finalitze es podrà circular amb total normalitat".

En este tram de 74 quilòmetres, De la Serna ha destacat que la inversió estatal supera els 180 milions d'euros i "permet un escurçament evident de la circulació entre València, Castelló i Madrid", a més de tindre "moltíssima tecnologia". "És una fita molt important i el Govern està satisfet que se'n vagen complint els seus compromisos", ha manifestat, per a subratllar que, així, Espanya "aferma el seu lideratge en matèria ferroviària. Per descomptat, ens fa més competitius".

A nivell provincial, el responsable d'infraestructures ha avançat que "ja es troba finalitzat" el projecte que preveu connectar l'alta velocitat amb el Port de Sagunt, en una inversió que supera els 30 milions d'euros. Esta actuació s'aprovarà una vegada ratifiquen el conveni Adif, Ports de l'Estat i l'Autoritat Portuària de València (APV) i anirà acompanyada de les obres "importants" que té prevista esta última entitat per a connectar amb Terol (Aragó) el Port de Sagunt, per més de 40 milions d'euros.

Compromís "ferm" amb el corredor

Respecte al Corredor, el titular de Foment ha avançat que la valoració global la farà esta vesprada després de la trobada que té previst mantindre amb el cap del Consell, Ximo Puig, per "lògic respecte institucional".

En esta reunió, Puig li presentarà un dossier amb la situació de les infraestructures en la Comunitat i li dirà "fins ací hem arribat", com ha avançat este dimecres. També li va a plantejar que no es prorrogue la concessió de l'AP-7 el desembre de 2017, quan finalitza, i que "especialment siga gratuïta al seu pas per la regió", segons ha esbossat la responsable d'Obres Públiques.

Amb tot, en espera de la trobada, De la Serna ha subratllat que el compromís de l'Executiu amb el Corredor és "absolutament ferm i prioritari", com ha assenyalat que va transmetre este dimarts el president Mariano Rajoy a la sessió de control del Senat. "Estem ací per a ratificar-ho, accelerar els tràmits i seguir avançat en tots els trams en una actuació totalment estratègica", ha asseverat.

"Estreta col·laboració" amb les regions

Per a aconseguir-ho, ha apostat per "seguir escurçant el trànsit de passatgers" i potenciar el "paper fonamental de les mercaderies per a seguir fent a les nostres empreses i ports més competitius". Segons l'opinió del nou ministre de Foment, "és un projecte enormement important" en què la col·laboració del Govern serà "cada vegada més gran després d'anys en funcions".

Com a objectiu, De la Serna s'ha marcat "establir compromisos concrets per a cada tram" i "en estreta col·laboració amb els governs autonòmics i les entitats locals". "Tenen la nostra màxima lleialtat i col·laboració per damunt de tot, però també les associacions empresarials perquè enfortisquen la seua activitat i vegen enfortit el seu posicionament, que serà el del conjunt del país", ha reivindicat.

En el recorregut a bord d'un tren auscultador d'Adif Alta Velocitat, el ministre de Foment ha comprovat el comportament dinàmic de la via i els diferents elements de la nova infraestructura. Quan concloguen els treballs, un tren amb ample estàndard europeu podrà fer el trajecte entre Madrid i Castelló en 2 hores i 25 minuts, el que suposarà un estalvi de temps superior a mitja hora respecte als millors temps de viatge actuals, segons Delegació de Govern.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento