Comunitat Valenciana

Ribó i Puig es reuniran este dimecres amb De la Serna i exigiran un compromís amb el Corredor Mediterrani

  • El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig i l'alcalde de València, Joan Ribó, mantindran este dimecres una reunió amb el nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, a València, al qual exigiran un compromís amb el Corredor Mediterrani perquè la Comunitat es "està jugant inversions molt importants", ha remarcat el cap del Consell. Ribó, per part seua, reivindicarà el túnel passant perquè la ciutat "no vol tornar a ser el semàfor ferroviari d'Europa".
Íñigo de la Serna anuncia la adjudicación del contrato de trenes AVE de Renfe
Íñigo de la Serna anuncia la adjudicación del contrato de trenes AVE de Renfe
EUROPA PRESS
Íñigo de la Serna anuncia la adjudicación del contrato de trenes AVE de Renfe

Així ho han avançat Puig i Ribó en sengles intervencions en la clausura la jornada 'Corredor Mediterrani a Espanya: accions a desenvolupar, potencial industrial, agrícola, turístic i logístic' organitzada per Ferrmed i Pro-AVE, on han estat acompanyats pels presidents de les dues organitzacions, Joan Amorós i Federico Félix, respectivament.

Concretament, la visita del ministre de Foment a València consistirà en un recorregut en tren pel tram Sagunt-València perquè puga comprovar de primera mà l'estat de les obres del Corredor per la zona.

Puig ha remarcat que en la trobada d'este dimecres li manifestarà "amb rotunditat" "allò que unix a la Comunitat" com és la necessitat del Corredor. "Ens estem jugant inversions molt importants perquè hi ha una exigència lògica de les empreses que hem d'atendre", ha sostingut.

Ha criticat que la carència d'esta infraestructura "castiga" l'economia valenciana, pel que ha dit que cal dirigir la mirada cap a Brussel·les i Madrid per a reivindicar-la, especialment cap a la capital espanyola perquè a Europa "són més comprensius", ha admès el cap del Consell.

Alhora, ha demanat al Govern d'Espanya que canvie "la seua actitud" i d'un "suport real al Corredor" o "almenys que complisca ja de manera que està previst per al 2018 perquè almenys la primera fase del tercer carril estiga funcionant", tot i que ha remarcat que esta és una solució "provisional" amb la qual "no es conformen".

Per tant, ha subratllat que la Generalitat va a mantindre l'exigència i a sumar a agents reivindicadors perquè "el Govern d'Espanya prenga decisions".

INFRAESTRUCTURA "TRANSCENDENTAL"

En la seua intervenció, Ribó ha insistit que parlar del Corredor a València és "transcendental" per al futur de la ciutat i de tota la Comunitat Valenciana. "No estem parlant sol del futur a curt i mitjà termini, sinó de l'esdevenir de les pròximes generacions", ha advertit Ribó per a subratllar que la connexió per ferrocarril de tot l'arc mediterrani és "vital" per a la competitivitat empresarial i la creació d'ocupació "estable i de qualitat".

"El que ara tenim molt clar tant a l'Ajuntament de València com en la Generalitat Valenciana sembla que el Govern no ho té. Ens han intentat vendre el tercer carril com solució, però no ens conformem amb ell perquè a més de no satisfer les necessitats de tràfic de mercaderies, ha provocat el col·lapse en el tràfic de passatgers entre València, Castelló i Barcelona", ha criticat el primer edil.

Ha lamentat que ja s'ha anunciat "un rescat" de 5.700 milions d'euros per a les autopistes radials de Madrid, tot i que "no porten a cap lloc" i encara el Corredor no siga una prioritat. "El Corredor representa a l'interès general front a casos com els d'autopistes radials madrilenyes que obeïxen a interessos particulars amb un tuf centrípet", ha reprovat.

TÚNEL PASSANT

D'altra banda, Ribó ha reivindicat la necessitat del túnel passant a la ciutat de València com a "única solució" per a evitar el col·lapse a la ciutat ja que ha alertat que actualment es compte únicament amb el túnel de Serradora i per ací hauran de circular tots els trens de mercaderies, Euromed, trens de Rodalies i el futur AVE a Castelló.

A més, ha recordat que esta actuació estava prevista en el conveni firmat en 2003 per part del Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de València. "A Madrid estan acabant el tercer túnel passant de la ciutat, a Barcelona van a inaugurar el segon, el de la Sagrera amb ample Europeu, i a València encara estem esperant a poder tindre un projecte viable. Seguim esperant, sense projecte definitiu ni partida pressupostària", ha criticat.

"ABSOLUTAMENT IRRENUNCIABLE"

Per la seua banda, el president de Ferrmed ha exigit al Govern que en 2018 es concloguen les accions que ja estan planificades i, en molts casos adjudicades i licitades. Així, ha instat a concloure a l'any 2018 l'adequació de l'ample internacional, mitjançant el tercer carril de la línia convencional existent des de Castellbisbal fins a Cartagena, resolent a més el coll d'ampolla Tarragona-Vandellòs, connectant els terminals i ports i desdoblant la línia entre València Font-La Figuera.

Alhora, ha demanat la finalització per a enguany l'ample internacional en la línia actual Múrcia-Àguiles i la nova línia d'ample internacional Múrcia -Almeria.

També ha reclamat l'estudi constructiu de la línia d'alta velocitat entre Tarragona i valència -inclusivament el túnel passant- amb l'objectiu que estigui operativa en 2025; i de la línia convencional Montfort i Múrcia; la que connecta Llorca i Granada pel vall d'Almanzora i la línia per la costa Almeria Màlaga-Algesires.

Des de Pro-AVE, Félix ha remarcat que el Corredor és "absolutament irrenunciable" perquè el no tindre'l causarà "problemes en l'economia valenciana", ha alertat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento