Comunitat Valenciana

Un total de 40 bars i cafeteries obsequiaran amb un suc de taronja als seus clients en la Setmana de l'Esmorzar Valencià

  • Un total de 40 bars i cafeteries de la ciutat de València i província obsequiaran amb un suc de taronja valenciana certificada als clients que demanen un esmorzar compost per torrades amb oli o tomàquet i cafè, infusió o llet, entre el 21 i 25 de novembre, en el marc de la segona edició de la campanya 'Setmana de l'Esmorzar Valencià'.
Tradicional desayuno valenciano que incluye zumo de naranja
Tradicional desayuno valenciano que incluye zumo de naranja
EUROPA PRESS
Tradicional desayuno valenciano que incluye zumo de naranja

La iniciativa, impulsada per la Confederació d'Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) i la Federació Empresarial d'Hostaleria de València (FEHV), en col·laboració amb l'Agència Valenciana de Turisme i el Consell Regulador IGP 'Cítrics Valencians', s'ha presentat este dijous en la cafeteria Suc de Lluna del Mercat de Colom de València.

El gerent de la FEHV, David Izquierdo, ha explicat que l'objectiu de la campanya, que ha distribuït gairebé 4.000 quilos de taronges entre els locals, és "fomentar el consum" d'este producte "cent per cent valencià".

"Creiem que si hi ha un sector que pot donar un cop de mà als pagesos és l'hostaleria", ha destacat Izquierdo, qui espera que la segona edició de 'Setmana de l'Esmorzar Valencià' supere la primera, en què es van servir 7.000 sucs de taronja en 25 bars i cafeteries de la ciutat de València.

Enguany, un total de 40 locals s'han sumat a la iniciativa no sol a la capital, sinó també en diverses localitats de la província, com Cullera, El Saler, Tavernes Blanques o Picanya, entre d'altres, on s'oferirà als clients la primera recollida de taronges de l'IGP.

La campanya té un espot promocional i un lloc web en la qual es poden consultar la relació completa dels bars i cafeteries participants, l'horari de vigència de la promoció en els diferents establiments i el preu de cada esmorzar, en què s'obsequiarà el suc de taronja.

"ACTE D'AUTOESTIMA"

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat la importància de reforçar "la pedagogia perquè el producte valencià peça a l'imaginari col·lectiu i la gent prenga consciència del valor, de la qualitat del producte que tenim".

"És un acte d'autoestima del que tenim, que és molt competitiu perquè està basat en la veritat, en el genuí, en la qualitat", ha subratllat Colomer, qui ha apuntat que "en un món global, els valencians no hem d'envejar res a ningú, el talent propi unit al producte és el passaport d'un posicionament nacional i internacional en la bona sendera".

Per la seua banda, la responsable de qualitat d'IGP, Cristina Mases, ha assegurat que "el canal de l'hostaleria és un bon mitjà per a promocionar" els cítrics, "un producte local i ric en vitamines".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento