Comunitat Valenciana

EUPV demana al nou ministre de Foment que paralitze l'avantprojecte d'ampliació de la V-30

  • El diputat d'EUPV al Congrés Ricardo Sixto ha demanat este divendres al nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que paralitze l'avantprojecte d'augment de capacitat i millores funcionals de la V-30, impulsat per la Direcció General de Carreteres i actualment en fase d'al·legacions, perquè considera que s'ha elaborat "sense haver arribat a un consens amb les diferents parts implicades i sense haver tingut en compte el seu impacte".

Segons ha apuntat Sixto en un comunicat, "la valoració que fem és molt negativa que considerem que s'han tingut més en compte les qüestions econòmiques, és a dir, fer unes actuacions abaratint al màxim els costos i afavorint en la mesura del possible el trànsit dels vehicles rodats mentre que s'estan obviant qüestions fonamentals com són la integració d'esta infraestructura en el territori amb el menys impacte possible i la millora de la mobilitat sostenible", ha afirmat Sixto.

EUPV ha recordat que es tracta d'una obra que afectaria tant la ciutat de València com a diversos municipis limítrofs com Quart de Poblet, Paterna, Mislata i Xirivella. Per a Sixto, "és una infraestructura destinada sobretot al trànsit rodat però que, en canvi, no integra punts importants com són qüestions de circulació per als vianants, el trànsit d'altres mitjans alternatius com les bicicletes o la millora del transport metropolità".

"Crida molt l'atenció que s'opte per construir nous ponts i aproximar els carrils de circulació a les zones urbanes en lloc d'optar per solucions que, pot ser no són tan barates, però que anirien més en sintonia de manera que s'ha fet a d'altres ciutats com Madrid i Barcelona", ha dit Sixto.

En concret, el dirigent de la formació d'esquerres s'ha referit "a les actuacions realitzades a Madrid encaminades a soterrar la M-30 i que han contribuït a millorar la qualitat de vida de les localitats pròximes i dels propis residents de la capital".

"A València, en canvi, s'opta per no usar esta via i oblidar el pas subterrani que poguera permetre l'accés des de la V-30 directament cap a la A-3 i aproximar el trànsit rodat, mitjançant la construcció de més carrils, als habitatges i la construcció de nous ponts amb un impacte visual negatiu i de poca integració en el territori", ha assegurat i li ha demanat que done un "gir" a la seua política, "canvie el tracte donat pel seu antecessor i valore un altre tipus de solucions consensuades".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento