El curtmetratge 'Pitahaya' mostra la vida a l'interior de Mercabarna

  • El curtmetratge d'Albert Espinosa permet descobrir per dins Mercabarna.
  • Cada dia accedeixen a Mercabarna unes 23.000 persones.
  • Per cada 10 visualitzacions del curt el Banc d'Aliments rebrà 1 quilo d'aliments.
Vista aèria de les 90 hectàrees de terreny que ocupa Mercabarna.
Vista aèria de les 90 hectàrees de terreny que ocupa Mercabarna.
Mercabarna
Vista aèria de les 90 hectàrees de terreny que ocupa Mercabarna.

El funcionament de Mercabarna és una de les activitats més curioses de Barcelona. Tothom sap que existeix el mercat central i, qui més qui menys, sap que s’hi fa, però només qui l’ha vist per dins pot explicar-ne la dinàmica. Per això, el cineasta Albert Espinosa ha presentat el seu curtmetratge Pitahaya.

El curt és una història intimista de 15 minuts de durada, en què l’espectador descobreix el gran mercat majorista que alimenta Catalunya i ho fa a través dels ulls d’un nen que hi arriba d’excursió amb l’escola. Un cop allà, viu una experiència que el marca per sempre i que posa a prova la seva valentia.

Pitahaya és el primer curtmetratge escrit i dirigit per Espinosa. Tot i la seva recent estrena, ha sigut guardonat amb el premi Millor Curt Narratiu al festival de Cinema Urbanworld de Nova York. Aquest guardó, a banda de tenir el seu prestigi, preselecciona directament el curtmetratge per als Oscar de Hollywood.

El funcionament de Mercabarna és tota una incògnita pels ciutadans de Barcelona, si més no, així ho va expressar en la presentació del curt  Sònia Recasens, presidenta de Mercabarna i segona tinenta d’Alcalde de l’Ajuntament de l’Àrea d’Economia, Empresa i Ocupació: "Mercabarna  és una gran desconeguda per als ciutadans. A través de Pitahaya volem donar a conèixer els esforços de les 7.000 persones i les 700 empreses que treballen dia i nit en aquest gran mercat per alimentar a tot Catalunya". I és que Mercabarna és una ciutat dins de la capital catalana. Cada dia hi entren uns 14.000 vehicles i hi accedeixen unes 23.000 persones, 6.700 de les quals són treballadors.

A aquests usuaris s’uneixen els 12.000 escolars que cada any visiten Mercabarna per conèixer-ne la gran varietat de productes frescos. A banda dels mercats majoristes o l’escorxador, s’hi poden trobar negocis propis que aporten serveis a totes les persones que desfilen cada dia per aquesta "ciutat". En són un exemple els bars, farmàcies, benzineres, quioscos o la llar d’infants. Tot un món que està en funcionament les 24 hores del dia dins de les 90 hectàrees del recinte.

Pel que fa el curtmetratge, Espinosa va declarar què volia transmetre: "Amb aquest curtmetratge tractem la importància que suposa decidir les coses importants que et canviaran la vida, tot i que siguis petit". Aquesta producció inclou una iniciativa social. Per cada 10 visualitzacions de Pitahaya, Mercabarna donarà 1 quilo d’aliments al Banc d’Aliments de Barcelona.

Socialment responsable

Mercabarna proveeix a més de 10 milions de persones i els seus productes arriben a tot Espanya i a nombrosos països del món. Però no acaba aquí la seva activitat, també col·labora amb el Banc dels Aliments de Barcelona, amb la cessió d’un magatzem dins del recinte i promovent la donació continuada d’aliments per part de les empreses ubicades al polígon alimentari. Cada any les empreses de Mercabarna aporten unes 600 tones d’aliments al Banc.

Col·labora visualitzant el curt

Col·labora amb el Banc d’Aliments: Al web www.pitahaya.cat es pot veure el curtmetratge i per cada 10 visites que rebi el curt, Mercabarna donarà un quilo de productes alimentaris al Banc d’Aliments de Barcelona. Col·labora mirant el curt!

Presència a les xarxes:  Per saber tots els detalls sobre el curt d’Albert Espinosa es pot visitat el compte de Twitter (@PitahayaFilm) i comentar-lo utilitzant l’etiqueta #pitahayafilm. També es pot visitar la pàgina de Facebook del curtmetratge (facebook.com/PitahayaFilm).

Mercabarna solidària: Mercabarna porta a terme les campanyes infantils 5 al dia i Creix amb el Peix des de fa 16 i 5 anys, respectivament. Aquestes campanyes promouen una dieta sana i equilibrada entre els infants d’escoles de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Cada any participen en aquests programes més de 12.000 nens. També participa en altres iniciatives de caràcter solidari i social com, per exemple, La Marató de TV3 o Triatló-Biatló escolar de Barcelona.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento