CC OO insta al Govern a "plantar-se" en l'aplicació de la Lomce i no canviar el currículum

  • Amb instruccions internes, que el PP no pot recórrer, minimitza l'aplicació de la llei aquest curs però no serviran per l'any vinent.
  • Critica que encara no es conegui qui i com s'atorgaran les beques.
  • Vol potenciar la participació dels pares tot i que la llei la redueix.
La secretària general de la Federació d'Ensenyament de CC OO de Catalunya, Montse Ros, durant la roda de premsa.
La secretària general de la Federació d'Ensenyament de CC OO de Catalunya, Montse Ros, durant la roda de premsa.
ELISENDA ROSANAS/ACN
La secretària general de la Federació d'Ensenyament de CC OO de Catalunya, Montse Ros, durant la roda de premsa.

El Govern català hauria de "mullar-se" i "plantar-se" i no aplicar el currículum escolar que ordena la LOMCE, que es farà efectiva per primera vegada el proper curs escolar 2014-2015, segons ha reclamat aquest dilluns la secretària general de la Federació d'Ensenyament de CC OO de Catalunya, Montse Ros.

En roda de premsa a Barcelona, Montse Ros ha assegurat que les instruccions de principi de curs impartides pel Departament d'Ensenyament als directors dels centres escolars catalans "matisen" l'aplicació del currículum que recull la LOMCE aquest proper curs escolar però no els següents.

Segons la dirigent sindical, en les citades instruccions, Ensenyament indica als directors de les escoles públiques i concertades catalanes que "mantinguin" l'actual currículum i els anuncia un proper decret sobre aquest tema, en el qual es repartiran les hores de les diverses assignatures, entre elles el castellà i el català, al llarg de tot el cicle de Primària.

"Aquest truc normatiu" permetrà que el curs que s'iniciarà a Catalunya el proper dia 15 comenci amb un currículum similar al del passat any, en els cursos primer, tercer i cinquè de Primària, en els quals s'hauria de començar a aplicar la LOMCE. Com són unes instruccions internes i no un decret, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, evita així que el Govern del PP pugui recórrer-les, ha considerat Ros.

No obstant això, aquest "arranjament" no pot durar de cara al següent curs, 2015-2016, quan es preveu que s'apliqui la LOMCE en l'ensenyament secundari, "si el Govern no el para" i "pren mesures més sòlides", com plantar-se, ha valorat la secretària de la Federació d'Ensenyament de CC OO de Catalunya.

El curs que és a punt de començar s'iniciarà amb nombroses incògnites pel que es refereix a l'aplicació de la LOMCE, entre elles la Formació Professional Bàsica (que substitueix al denominat PQPI), el paper diluït dels consells escolars, especialment els representants de les famílies i els ajuntaments, i els requisits per ser candidat a director en els centres públics, entre uns altres.

Servei d'assessorament

Ros ha anunciat la creació d'un servei d'assessorament especialitzat destinat als directors d'escoles que apostin per comptar amb la participació activa de pares d'alumnes i altres representants del sector educatiu, aprofitant els "forats" que té la LOMCE, evitant sancions disciplinàries.

Actualment, i amb el redactat de la LOMCE, el consell escolar només decideix en els pressupostos i per Ros, els sistemes educatius que funcionen més bé són els que tenen una major participació. En aquest sentit, Ros creu que s'està caminant per una escola estatal on la pretensió és "acumular capacitat de decisió en el govern de l'Estat" i en canvi, que en perdin les comunitats autònomes, els ajuntaments i els consells escolars.

Ros ha estat molt crítica amb el fet que a quinze dies de l'inici del curs escolar no es conegui qui i com s'atorgaran les beques. Per la responsable d'Ensenyament de CCOO, en la situació actual encara és més greu que no s'hagi especificat com funcionarà, ja que és una qüestió que la LOMCE atorga les competències a l'Estat però que Catalunya hi ha presentat recurs. Ara però, encara no està clar com s'ha de pressupostar. Per Ros, és un moment en què la pobresa continua augmentant i per tant, les beques tenen encara més "valor social" i per tant, 'val la pena saber com s'ha de fer'.

Pel que fa al català, tot i que la LOMCE és d'aplicació directa a Catalunya, s'està contenint aquesta aplicació. Ros ha recordat que el ministeri ha ofert sis milions d'uros per oferir ensenyament en castellà però que les escoles "han travat entre elles". Per a Ros, val la pena fer un pacte de país en qüestions com aquestes i cal mantenir una posició raonable que garanteixi que qualsevol persona formada a Catalunya parli i escrigui tant el català com el castellà.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento