L’estació soterrada de Rodalies al Prat estarà llesta en dos mesos
El túnel de l’AVE construït entre Sants i Sant Joan Despí, ahir, té més de 12.000 metres. (Toni Garriga / Efe)
A finals del mes de març és previst que entri en funcionament la nova estació soterrada del servei de Rodalies al Prat de Llobregat, la mateixa que ha de substituir la que ara es troba en marxa de manera provisional des de fa uns mesos.

Aquesta actual estació s’ha d’enderrocar per permetre fer el segon túnel, el que passa més a prop de les cases del Nucli Antic del Prat, on han aparegut esquerdes.

Quatre vies

La nova estació que ha d’entrar en servei d’aquí a dos mesos tindrà quatre vies d’ample convencional amb dues andanes de 250 metres de llarg per vuit d’ample.

Al costat de la nova estació s’hi han d’ubicar les quatre vies pel TGV amb dues andanes de 320 metres de llarg i que es preveu que estiguin llestes entre els mesos de setembre i octubre. Caldrà, però, construir-hi al seu damunt l’estació intermodal que es deixa per començar més endavant.

En el tram del TGV del Prat de Llobregat, que té una longitud de 3,7 quilòmetres i inclou un doble viaducte sobre el Llobregat de 212 metres de longitud, s’hi invertiran 171 milions d’euros, als que cal sumar els 23 milions que ha costat fer l’estació provisional i que serà enderrocada quan comenci l’obra.

Aquests terminis els va anunciar ahir el president de l’Adif, l’ens públic depenent del Ministeri de Foment encarregat de construir el TGV, Antonio González Marín.

En una visita d’obres que va realitzar al tram de 12.626 metres construïts en l’actualitat i que va de Sant Joan Despí a l’estació de Sants. González Marín va reiterar el compromís «inamovible» de Foment que «l’alta velocitat arribarà a Barcelona a finals d’aquest any».

Fissures a l’edifici de l’Ajuntament

El portaveu del PP al Prat de Llobregat, Antonio Gallego, va assegurar ahir que havien aparegut recentment esquerdes de mig centímetre en unes rajoles del terra de la planta baixa de l’Ajuntament. El consistori, basant-se en l’opinió dels tècnics, ho desvincula de les obres del TGV i diu que són normals en un edifici d’aquestes característiques. La propera setmana es coneixerà el resultat de l’informe sobre l’origen de les esquerdes a habitatges que està elaborant la Universitat Politècnica de Catalunya.