Cinc tuneladores foradaran el subsòl de Barcelona

Les claus:
  • Comença a funcionar la perforadora de la L9 aturada fa un any al Bon Pastor.
  • Una segona farà el túnel de la Sagrera i una tercera treballarà a la Fira II.
  • En breu començarà a treballar la tuneladora que farà el túnel de l'AVE pel centre de la ciutat.
La tuneladora de la línia 9 del metro desprès de què s'hagi tornat a posar en funcionament. (Eros Albarrán)
La tuneladora de la línia 9 del metro desprès de què s'hagi tornat a posar en funcionament. (Eros Albarrán)
EROS ALBARRÁN
La tuneladora de la línia 9 del metro desprès de què s'hagi tornat a posar en funcionament. (Eros Albarrán)

La tuneladora gafe del Bon Pastor torna a perforar des d’ahir el túnel de la L9, tal com va avançar 20 minutos, després de sumar, entre avaries i canvis de traçat, un any de retard.

Però, en uns mesos, Barcelona tindrà en el subsòl un total de cinc perforadores diferents treballant per avançar les obres del metro i de l’AVE.

La tuneladora gafe de la L9 fa el túnel entre l’estació de Gorg a Badalona i la Sagrera-Meridiana. Es va haver d’aturar al Bon Pastor al trobar-se un edifici amb els fonaments amb massa fondària.

La segona, en pocs dies

Els propers dies entrarà en funcionament a Via Trajana la segona màquina que perforarà la connexió entre la L9 i el triangle ferroviari de la Sagrera, que prové de l’excavació de la mateixa línia entre Can Zam i el riu Besòs.

Una tercera tuneladora farà la major part del tram, també de la L9, entre la Fira i l’aeroport. Quan acabi, es traslladarà a Mas Blau, on es construeix l’estació d’inici de la línia fins el parc logístic.

També es posarà en marxa la taladradora gegant a la L5 per tunelar els 2,5 km entre Horta i Vall d’Hebron, una vegada que el Govern hagi adjudicat el projecte modificat, després de l’enfonsament del Carmel.

Una altra tuneladora començarà en breu a perforar el tram de l’AVE per la ciutat, que anirà de l’estació de Sants a la Sagrera, passant per Provença, Diagonal i Mallorca.

Màxima seguretat

Des de l’enfonsament del Carmel totes les grans obres d’infrastructures, especialment, les que es facin al subsòl, estan obligades a incorporar nous sistemes de seguretat. Així, els projectes han d’incorporar complexos estudis geotècnics, amb prospeccions prèvies.

Els mètodes constructius dels túnels, depenent de la duresa del terreny, han d’adoptar encavallaments a les seccions, més bulons o cilindres en cada tram i augmentar el nivell de formigó projectat.

En el cas del Carmel, GISA va adjudicar un Pla d’auscultació que defineix la forma de mesurar. El Govern, també obliga a realitzar inspeccions prèvies d’edificis abans de continuar la L5.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento