L’activitat econòmica i turística enfocada al turisme gai creix a Barcelona al ritme de 600.000 visitants anuals que consumeixen en l’extens circuit pensat per a ells: discoteques, botigues i hotels. Segons dades de l’Associació Catalana d’Empreses per a Gais i Lesbianes, els turistes gais que ens visiten superen —amb 3,5 dies— en un 20% la mitjana d’estada a la ciutat del turisme convencional. La seva despesa també és superior. Però sobretot, el gran actiu per a l’empresariat és la seva "fidelitat", el que els porta a repetir any rere any.
Ho afirma Joan Igual, president de l’entitat, qui destaca que "a més del reclam de les platges, turistes com els anglesos o els alemanys s’estimen més venir a un destí on els seus drets estiguin garantits que no anar cap a indrets més econòmics on això no passa".
La tendència a rebre més turistes de l’Est també és present en el turisme gai, on cada cop més empleats parlen rus. L’entitat, organitzadora del Pride Barcelona, espera rebre xifres d’assistència similars a les del 2011 (80.000 persones a la desfilada d’ahir i 150.000 al festival) malgrat els handicaps de la final de l’Eurocopa i les rebaixes que van començar ahir.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios