El turisme i el comerç gais continuen fidels a Barcelona tot i la crisi econòmica

  • Uns 600.000 turistes homosexuals anuals trien la capital catalana.
  • Creixen gràcies a l'elevada oferta per a ells i en sentir-se respectats.
La pluja no va deslluir les disfresses.
La pluja no va deslluir les disfresses.
EFE
La pluja no va deslluir les disfresses.

L’activitat econòmica i turística enfocada al turisme gai creix a Barcelona al ritme de 600.000 visitants anuals que consumeixen en l’extens circuit pensat per a ells: discoteques, botigues i hotels. Segons dades de l’Associació Catalana d’Empreses per a Gais i Lesbianes, els turistes gais que ens visiten superen —amb 3,5 dies— en un 20% la mitjana d’estada a la ciutat del turisme convencional. La seva despesa també és superior. Però sobretot, el gran actiu per a l’empresariat és la seva "fidelitat", el que els porta a repetir any rere any.

Ho afirma Joan Igual, president de l’entitat, qui destaca que "a més del reclam de les platges, turistes com els anglesos o els alemanys s’estimen més venir a un destí on els seus drets estiguin garantits que no anar cap a indrets més econòmics on això no passa".

La tendència a rebre més turistes de l’Est també és present en el turisme gai, on cada cop més empleats parlen rus. L’entitat, organitzadora del Pride Barcelona, espera rebre xifres d’assistència similars a les del 2011 (80.000 persones a la desfilada d’ahir i 150.000 al festival) malgrat els handicaps de la final de l’Eurocopa i les rebaixes que van començar ahir.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento