Canvis al bus del Barcelonès Nord per adaptar-lo al metro

  • Els recorreguts es modificaran a partir de dilluns.
  • S’intentarà recuperar el milió imig de passatgers perduts.
  • També s’amplia la freqüència de pas.
Imagen de un autobús.
Imagen de un autobús.
ARCHIVO
Imagen de un autobús.

Canvis a gairebé la meitat de les línies d’autobusos que cobreixen el Barcelonès Nord. L’empresa Tusgsal, concessionària del transport públic de superfície a Badalona, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Montgat i Tiana, modificarà a partir de dilluns part dels recorreguts. L’objectiu, connectar els barris on no hi arriben altres mitjans i recuperar els 1,5 milions de viatgers que ha perdut des del 2008.

Segons va justificar aquest dijous el president de TUSGSAL, Fermín Casquete, l’actual xarxa d’autobusos es va dissenyar fa 10 anys, quan ni el metro ni el tramvia estaven tan estesos, i les noves línies pretenen "no solapar-se" amb ells i "arribar als llocs on no arriben", va explicar.

Així, el nombre de línies s’incrementarà –es passarà de 31 a 33– i se n’augmenta la fre-qüència de pas: una de les més afavorides serà la B19, que uneix els hospitals de Can Ruti i el Vall d’Hebron, que sortirà cada 15 minuts i no cada 30, com ara. Entre les noves creacions està la B2, que substitueix l’actual B22.

Manté tot el recorregut excepte per Barcelona (arribava a Sant Pau). Segons la companyia, el tram "queda atès pel metro". Però, la suspensió ha provocat les queixes dels veïns de Sant Andreu, perquè el bus era molt utilitzat en hora punta i sense transbords per anar a Sant Pau. Un altre canvi el pateix la BD6, des de dilluns B6, que deixarà de ser directe i farà totes les parades entre el centre de Badalona i Can Ruti. Passarà cada 5 minuts. Totes les noves rutes es poden consultar a www.novaxarxa.cat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento