Es tracta d'una "innovadora" idea que permetria donar servici a les necessitats que "en un futur no molt llunyà" requeriran les aplicacions d'estos vehicles, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.
"Si pensem per un moment en l'aviació, prompte ens adonem que els aeroports juguen un paper fonamental en les funcions que és capaç de fer una aeronau. Anàlogament, els drons requerixen d'un lloc de referència on poder rebre uns servicis similars als quals s'oferixen en els esmentats aeroports", ha apuntat Ricardo Verdeguer.
Les estacions ideades per estos joves valencians proporcionarien als drons els servicis necessaris per a fer les seues tasques "de manera contínua i completament autònoma, sense necessitat de la intervenció d'un operari". Des d'elles, s'oferirien servicis com a càrrega autònoma de les bateries del dron, manteniment i revisió, emmagatzematge i comunicació del sistema.
Un altre dels aspectes "més destacats" de la posada en marxa d'estes estacions és l'augment de la seguretat aèria. Des d'elles, es portaria a terme el seguiment i control de les operacions dels drons, reduint així el risc d'accident.
APLICACIONS
Sobre les seues aplicacions, els impulsors d'este projecte apunten a multitud d'àmbits, des del turístic o recreatiu, fins a l'atenció mèdica.
"Imaginem una ciutat que compte amb una xarxa d'estacions instal·lada. Estes estarien col·locades en punts estratègics, depenent de la seua funcionalitat. Per exemple, es podria guiar a ciutadans i turistes, mitjançant drons que volaren entre llocs importants de la ciutat. Si equipem alguns d'estos vehicles amb cambres, tenim una complexa xarxa de vigilància amb drons volant d'una estació a una altra", ha explicat Hilario Pinedo.
Sobre la seua aplicació mèdica-assistencial, els autors del projecte ressalten que, col·locant una estació en un hospital o algun centre mèdic, es poden distribuir a altres estacions drons equipats amb material sanitari, com kits de primers auxilis o desfibril·ladors. En este cas actuarien com a servicis d'emergència amb l'avantatge de ser independents del trànsit i capaços d'atendre zones de difícil accés.
COMPONENTS DE LES ESTACIONS
Els components principals de les estacions ideades en este projecte estan orientats a les tasques de manteniment i control: compartiments d'emmagatzematge segur, el que garantix que no puguen rebre cap dany de l'exterior; un sistema de càrrega de bateries autònom que permet que els drons estiguen sempre llestos; i finalment, diferents tipus de telecomunicacions, per a les tasques de control i comunicació.
"Altres components que es poden afegir estan orientats a la funció específica que vagen a complir els drons: panells d'usuari a les estacions, servici de càrrega de paquets, connexió amb les cambres dels drons", afegixen Verdeguer i Pinedo.
El Concurs Europeu de Navegació per Satèl·lit (European Satellite Navigation Competition - ESNC) premia les millors idees per al desenvolupament d'aplicacions de navegació per satèl·lit. Anualment busca els millors servicis, productes i innovacions que utilitzen la navegació per satèl·lit en la vida quotidiana. Des de 2004, que ha començat amb només tres regions associades, l'ESNC ha crescut fins a convertir-se en una enorme xarxa mundial d'innovació i coneixement amb 25 regions associades i més de 200 experts industrials i científics de tot el món.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios