Comunitat Valenciana

Un túnel sota el mar, opció per a connectar els ports de València i Sagunt

  • La solució en qualsevol cas passarà per un túnel, siga "sota terra o sota la mar", assegura el president de l'APV.
  • Ribó ha reiterat la seua oposició "categòrica" a un accés nord "per superfície" que afecte als districtes marítims.
  • L'entitat assegura que la connexió València-Sagunt podria estar preparada al voltant del 2024.
Port de València
Port de València
APV
Port de València

El president de l'Autoritat Portuària de València (APV), Aurelio Martínez, ha desvetlat aquest divendres que van a finançar un estudi que analitzarà "totes les alternatives raonables possibles" per a crear un corredor que connecte "directament" els ports de València i Sagunt, el conegut com a accés nord. La solució en qualsevol cas passarà per un túnel, ja siga "sota terra o sota la mar", que evite que la ciutat es veja afectada per l'afluència de camions.

Així ho ha anunciat després del Consell d'Administració del Port, en una roda de premsa en la qual també ha estat l'alcalde de València, Joan Ribó. L'edil ha reiterat la seua oposició "categòrica" a un accés nord "per superfície" que afecte els barris dels districtes marítims, per la qual cosa ha celebrat que aquesta opció ja "no es contemple".

Per la seua banda, Aurelio Martínez ha explicat que en un parell de setmanes se'n va a firmar un protocol entre el Port de València, Ports de l'Estat amb el Ministeri de Foment i direcció de carreteres per a redactar un estudi informatiu sobre totes les possibilitats existents per a "culminar" el corredor València-Sagunt.

En aquest sentit, ha apuntat que entre les alternatives a analitzar es contempla des d'un túnel subterrani "més lluny" de Port Saplaya fins a un túnel submarí que vaja de port a port, un "suggeriment" que segons ha apuntat Martínez, els va plantejar la Generalitat. L'estudi el finançarà l'APV encara que serà el Ministeri el que assumirà l'elaboració del document.

"Infinitat d'avantatges"

Martínez ha reivindicat la "necessitat urgent" d'establir una connexió entre els ports de València i Sagunt donada la "creixent demanda" en les dos àrees, al mateix temps que ha ressaltat la "infinitat d'avantatges" per a la ciutat i per als usuaris del port que ofereix crear un túnel, entre les quals ha subratllat que "s'alliberen uns 2.500 vehicles de la V-30, es redueixen les emissions de CO2, s'estalvia temps als conductors".

Així mateix ha aventurat que si s'aproven les solucions tècniques que oferisca l'estudi, i els tràmits no es demoren, la connexió València-Sagunt podria estar al voltant del 2024, "tal vegada un poc més", i "no s'hauria de desfasar molt" de la construcció de l'ampliació nord del Port de València, un assumpte en el qual "queda tant treball per fer que és difícil pensar que puga estar abans de 2023".

L'alcalde de València ha expressat la seua "alegria" perquè l'accés nord via superfície està descartada, ja que es negaran "categòricament" a un corredor que afecte els Poblats Marítims, "això no vol dir no es puga fer d'altres formes". En aquest sentit, ha confessat que com a alcalde no controla "la subterraneitat" i "si els dóna per fer un túnel per la mar, l'Ajuntament de València ni entra ni ix".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento