La utilització d’elements tècnics i mecànics per controlar els conductors a Barcelona s’està estenent els darrers anys, fins al punt que la meitat de les sancions de trànsit ja no les posen els guàrdies urbans, sinó els radars o els sistemes de fotomultes dels semàfors, del carril bus o els terminals que porten els empleats de la grua municipal.
El 2009, que és el darrer any amb les dades tancades al 100% i publicades a l’anuari estadístic del 2010, es van interposar a la capital catalana 607.502 sancions per infraccions de l’ordenança de circulació de vehicles (181.049) o els reglaments generals de circulació (122.772), de vehicles (27.941) o de conductors (7.861), a banda de les relacionades amb les assegurances del cotxe (5.259) i d’altres (3.165). Crida l’atenció, però, que un total de 259.455 multes no les van posar els guàrdies urbans, sinó que l’Ajuntament les atribueix a la feina sancionadora dels anomenats "mitjans tècnics", que són els radars i similars.
Si es pentina la ciutat per zones, es pot comprovar que els barris de Ciutat Vella concentren la majoria d’infraccions de trànsit, amb 34.479. La segueixen a certa distància un grup de tres districtes amb un comportament força semblant: l’Eixample (26.909 sancions en un any), Nou Barris (26.077) i Sant Andreu (26.077).
1.664 infraccions al dia
L’àrea de Barcelona on es posen menys multes de trànsit és Sarrià-Sant Gervasi, amb 13.657. De fet, se sancionen 37 infraccions al dia, mentre que a Ciutat Vella en són 94 diàries i a tot Barcelona, 1.664 al dia. Entre les zones on hi ha menys activitat sancionadora també hi ha Horta-Guinardó (38 al dia), Gràcia (40 al dia), Sants-Montjuïc (47 al dia) i Les Corts (54 al dia). La divisió de seguretat nocturna posa més multes que la diürna.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios