Comunitat Valenciana

Ferrocarrils destina 847.000€ a frenar el continu deteriorament de la paralitzada línia T2 de València

  • Adjudica el manteniment durant dos anys de la línia de metro, les obres de la qual van ser abandonades en 2011 per l'anterior Consell del PP.
  • Els túnels van arribar a albergar una festa ‘rave’ i en superfície va caldre retirar vies pel risc que suposaven per al tràfic rodat.
  • Segons Ximo Puig, la Generalitat estudia buscar finançament europeu com a solució a la falta de fons.
El tramo en superficie de la calle Amado Granell (antes General Urrutia), en una imagen de archivo.
El tramo en superficie de la calle Amado Granell (antes General Urrutia), en una imagen de archivo.
20MINUTOS.ES
El tramo en superficie de la calle Amado Granell (antes General Urrutia), en una imagen de archivo.

Mancant compromisos polítics amb terminis concrets i de finançament per a reprendre les obres de la línia T2 del metro de València, paralitzada fa sis anys per la fallida de l'anterior Consell del PP, Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) es va a encarregar del manteniment de les instal·lacions, tant dels túnels i estacions que es troben en el subsòl com de la plataforma en superfície.

L'empresa pública ferroviària ha adjudicat la contractació del servei de manteniment amb un pressupost que supera els 847.000 euros per a dos anys, amb la possibilitat de prorrogar altres dos exercicis més el contracte, que es publicarà pròximament en el Diari Oficial de la Generalitat, segons han informat fonts de l'entitat a 20minutos

Està previst que els treballs comencen al juny. Se centraran bàsicament a preservar la integritat de les obres i de les instal·lacions executades fins ara i a garantir la seguretat dels veïns i dels propis treballadors. Inclourà tant la revisió de la seguretat estructural i dels espais com de les vies de circulació i instal·lacions elèctriques, entre unes altres. A més, l'adjudicatari haurà de redactar plans de manteniment de totes les infraestructures de la línia i un pla d'Inspecció Tècnica d'Edificis i Estacions.

L'obra executada fins al moment ha suposat una inversió de 195 milions d'euros en dues grans actuacions: un tram que uneix Natzaret i General Urrutia en superfície, i el traçat subterrani que va de Germans Maristes al carrer Alacant, als quals se suma l'estació del Mercat, situada sota el pàrquing del Mercat Central i sense connectar amb el traçat.

La contínua degradació dels materials pot encarir l'obra encara pendent d'execució, estimada en uns 100 milions d'euros. Les obres abandonades han sigut, a més, escenari de tot tipus de pràctiques, com la celebració d'una festa rave la passada Nit de Cap d'Any en el tram pròxim al carrer Alacant, com de piragüisme en episodis de fortes pluges, amb el risc per a la seguretat i per a les pròpies instal·lacions. La Conselleria d'Obres Públiques va retirar a l'octubre de 2015 diversos trams de via en encreuaments amb la calçada per la perillositat que suposen per als vehicles, com el qual es troba en l'encreuament de General Urrutia amb Antonio Ferrandis.

Exigència de Ribó i possible finançament europeu 

L'alcalde de València, Joan Ribó, va demanar fa una setmanes a la Generalitat que aborde la finalització de la línia, que va qualificar com a "essencial" per la seua connexió del centre amb Ruzafa, la Ciutat de la Justícia, la Ciutat de les Ciències i el barri de Natzaret. El president Ximo Puig va replicar que estudien buscar finançament europeu com a solució a la falta de fons.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento