Comunitat Valenciana

Les peticions sobre neteja segueixen sent les més nombroses en València

  • El Consistori arreplega en el seu últim informe 131 sol·licituds veïnals per brutícia i altres 105 per desperfectes en els carrers.
  • L’Ajuntament de la ciutat ha incrementat enguany un 9,5%  el pressupost municipal per a aquesta qüestió.
  • Ciutat Vella, Quatre Carreres i l’Eixample encapçalen la llista de peticions veïnals a l'Ajuntament, amb 71, 66 i 64, respectivament.
Una calle del barrio valenciano de Ruzafa, con basura acumulada tras unas Fallas.
Una calle del barrio valenciano de Ruzafa, con basura acumulada tras unas Fallas.
KAI FÖRSTERLING / EFE
Una calle del barrio valenciano de Ruzafa, con basura acumulada tras unas Fallas.

Les peticions ciutadanes enviades a l'Ajuntament de València segueixen posant majoritàriament el focus en el funcionament dels serveis municipals de neteja en la via pública. L'últim informe de la Comissió Permanent Especial de Suggeriments t Reclamacions, que analitza el període comprés entre el 16 de març i el 15 d'abril va tornar a situar aquesta matèria com la més conflictiva, amb 131 peticions. Tot açò malgrat l'increment pressupostari del 9,5% inclòs en els comptes municipals d'enguany, i el major grau d'exigència i control plantejat per l'alcalde de València, Joan Ribó, a les contractes que presten el servei en les diferents zones de la ciutat.

Aquesta problemàtica també es va veure reflectida el passat mes d'abril en la primera onada del Baròmetre Municipal d'Opinió Ciutadana. Ocupació, neteja en els carrers, economia social, corrupció, urbanisme i trànsit van ser, per aquest ordre, els principals problemes de la ciutat de València, segons els 2.210 veïns enquestats pel propi Ajuntament. Si es té en compte que l'Ajuntament quasi no posseeix competències en matèria d'ocupació, la neteja dels carrers es converteix en l'assumpte més demandat dels quals competeixen a la gestió del Govern local.

Seguint amb l'últim informe de peticions, després de les de neteja urbana figuren les 105 peticions per reparació de diferents deficiències en la via pública, i el tercer grup més nombrós és el de serveis prestats en la via pública, amb 96 comunicacions. El quart aspecte més reclamat té a veure amb disconformitats amb decisions municipals (77), seguit dels suggeriments per a la millora de la ciutat (71), la senyalització viària (61), els serveis de jardineria (55), esdeveniments (39) i contaminació acústica (37).

En el conjunt del període analitzat, el Consistori va rebre 849 peticions de la ciutadania: 72 reclamacions o queixes, 721 suggeriments, 45 peticions del Síndic de Greuges, cinc peticions de Defensor del Poble i altres sis peticions que no entren en els apartats anteriors. Tot açò, segons fonts municipals, mitjançant els diversos canals que l'Ajuntament de València ofereix als veïns de la ciutat: la pàgina web, el telèfon, el registre d'entrada i la seu electrònica.

Per àrees, Medi ambient i Mobilitat Sostenible van ser les que concitaren més peticions veïnals (218 i 115, respectivament), mentre que Mobilitat Sostenible i Govern Interior van ser les que van rebre més peticions d'informes per part de l'Oficina de Suggeriments i Reclamacions, amb 10 en total per a cadascuna d'elles.

Per districtes, Ciutat Vella, Quatre Carreres i l’Eixample encapçalen la llista de peticions veïnals a l'Ajuntament, amb 71, 66 i 64, respectivament, segons figura en el document municipal.

Més pressupost i major exigència

Després de les retallades i congelacions pressupostàries de l'etapa 2010-2015, l'Ajuntament va incrementar un 4,4% el pressupost de neteja en 2016, en injectar 2,5 milions d'euros més a aquesta partida, però seguia havent-hi queixes i falta de recursos. Per a 2017, el pressupost per a neteja ha crescut un 14,5%, en passar de 31,68 milions en 2016 a 36,27, i en la recollida de residus augmenta un milió d'euros, fins a 27,95 milions d'euros. A més, Ribó va exigir resultats concrets a les contractes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento