Ford estudia aplicar un Expedient de Regulació d'Ocupació Temporal en la seua planta de motors de la factoria d'Almussafes (València) que afectaria uns 300 treballadors. Esta mesura ha sigut presentada pel sindicat UGT a la direcció per considerar-la com la millor forma de garantir l'ocupació donada la baixada de producció que s'espera, després de finalitzar el conveni amb Jaguar Land Rover. Així ho han indicat a Europa Press fonts de l'empresa que han assenyalat que, després de rebre esta proposta d'UGT, l'estudiaran i convocaran al sindicat a una reunió per a abordar el tema.
Des de la secció sindical d'UGT en la factoria, el seu portaveu, Carlos Faubel, ha explicat que, encara que l'ERO temporal va ser descartat al setembre, la baixada de la producció que preveia "s'avança" i "veuen poques alternatives" per a fer front a esta situació. De fet, ha avançat que la direcció ja els ha comunicat que entre març i abril hi haurà set dies de parades i que, com a conseqüència de la baixada de la producció, al juny se suprimirà un torn de treball, previsiblement el de matí.
"Ja no ens queden dies de jornada industrial i veiem poques alternatives perquè aplicar mobilitats i començar a traure a gent -entre 130 i 140 treballadors- de la planta de motors per a recol·locar-los en altres plantes és afegir més inestabilitat al conjunt de la factoria", ha indicat. Per això, ha indicat que des d'UGT no li troben "molt de sentit" a eixa mesura ni la garantia que eixe personal "tornarà després a motors". "Pensem, per tant, que el millor és un ERO temporal per a garantir l'ocupació", ha assegurat Faubel. Al seu juí, és més garantia fer una mesura d'estes característiques "amb dates i compromisos clars de la direcció que a l'abril la planta de motors estiga a dos torns", ha resolt.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios