Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha oferit els seus serveis jurídics a l'edil de Gata (Alacant) que aquest dimarts va denunciar públicament que dos agents de la Guàrdia Civil es van negar a atendre una petició seua per parlar-los en valencià. Alhora, segons ha assegurat l'entitat en un comunicat, també ofereix els seus serveis jurídics a "totes les víctimes de discriminació per raons de llengua".
Segons ha indicat ACPV, a més treballarà també amb la Direcció General de Política Lingüística "per a garantir els drets lingüístics dels valencians", el que ha sigut una "constant històrica" del seu treball.
En aquesta línia, ha subratllat que el seu servei jurídic és conegut per haver guanyat "nombroses" sentències i recursos judicials i per tindre una "llarga experiència" a l'assessorament i defensa de les víctimes de discriminació "per raons de llengua".
En aquest sentit, ha avançat que, en constatar que encara continuen existint casos de discriminació "tan greus" com el denunciat pel regidor de Gata Jaume Monfort, enguany reforçarà el seu Servei Jurídic i la seua Secció de Política Lingüística amb una Oficina de Garantia dels Drets Lingüístics.
Aquesta oficina oferirà informació, assessorament jurídic, models d'instàncies i formularis, i vies de denúncia, de manera presencial, telefònica i digital, "per a avançar de manera efectiva i decidida en la garantia dels dels drets lingüístics dels valencians".
Més enllà d'aquestes mesures "immediates", ACPV entén que la solució "passa per l'elaboració d'una Llei d'Igualtat Lingüística", que ja va proposar el mes de març del 2015, "en base al document presentat en aquell moment amb la col·laboració de les universitats valencianes, i que cada vegada ha sigut assumit com a proposta per més agents socials".
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios