La zona de 80 km/h comença a ser història. Després d’una setmana d’impàs i d’espera per l’alta contaminació a l’àrea de Barcelona per l’anticicló, aquest dilluns, amb la millora climàtica, es va posar en pràctica l’eliminació del límit de velocitat a la C-31 (autovia de Castelldefels) i la C-32 (autopista del Garraf). I, aquest dimarts se suprimirà en un nou tram, la C-31 Nord, l’autopista del Maresme. De fet, els tècnics del Servei Català del Trànsit van canviar els senyals que fixaven en 80 km/h el màxim de velocitat.
Amb tot, arran dels túnels i per evitar la contaminació acústica, entre Barcelona i Badalona, el límit seguirà sent de 80 km/h. Els conductors podran accelerar fins als 100 km/h i, més endavant, fins als 120 km/h quan hagin sobrepassat Sant Adrià de Besòs i Badalona.
L’autovia de Castelldefels (C-31) i l’autopista del Garraf (C-32) ja van estrenar ahir la velocitat variable després que baixessin els nivells de contaminació respecte de la setmana passada. La jornada va transcórrer amb normalitat, tot i que es van registrar retencions a primera hora del matí que van fer fixar el límit als 90 km/h. Cap a les 10 h del matí va començar a pujar el màxim i va passar als 100 km/h i, més tard, als 120 km/h.
Els usuaris de la via de Castelldefels van aplaudir la mesura. I van considerar que si bé als matins pateixen cues que els obliguen a anar més a poc a poc, a la tarda podran córrer una mica més i "esgarrapar" alguns minuts.
Es revisaran els radars
Els nous límits comportaran més canvis. I és que segons va explicar el conseller d’Interior, Felip Puig, va demanar al nou director de Trànsit que revisi la ubicació dels radars que hi ha actualment, el seu nombre i la seva "bondat".
"Són instrumens per fer complir les normes, però, sobretot, per millorar la seguretat viària", va afirmar en una entrevista a Rac1. I va afegir que els conductors "acceleren quan no hi ha radars i frenen quan n’hi ha" perquè ja saben on són. Des de Trànsit no van voler donar més detalls de la nova mesura ni tampoc quan es començarà a aplicar. D’altra banda, ICV (responsable dels 80 km/h a l’anterior govern) va reclamar limitar l’entrada de cotxes a Barcelona i imposar els 30 km/h a tota la ciutat.
La contaminació afecta el sistema cardiovascular, va dir aquest dilluns la Societat Espanyola de Cardiologia, que va puntualitzar que incrementa el risc de patir arteriosclerosi i un infart. De fet, segons diferents estudis citats per l’associació, les morts per problemes cardiovasculars augmenten després de dies de massa pol·lució. També va recomanar no fer esport a l’aire lliure, que la gent gran se n’estigui i no estar a prop de carrers amb molt trànsit.
Daniel Sánchez: "Ha saltat el radar quan ha passat un conductor a més de 80 km/h". Aquest conductor no va notar l’eliminació de la Zona 80 perquè la velocitat màxima a l’autovia de Castelldefels era de 80 quilòmetres per hora i un radar va saltar en detectar un vehicle a major velocitat.
Darwin Lula: "No sabia que es podia circular a 100 quilòmetres per hora". No sabia que aquest dilluns es va eliminar la limitació de circular a 80 quilòmetres per hora a l’autopista del Garraf i no ho va notar perquè la velocitat màxima permesa era la mateixa a causa de la congestió de la via.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios