La velocitat variable s'amplia al Maresme i revisaran radars

  • A la C-32 i a la C-31 funciona des d'aquest dilluns.
  • Entre Badalona i Barcelona el límit serà 80 km/h per evitar contaminació acústica.
  • Trànsit canviarà de lloc els fotomultes.
Panel de velocidad variable.
Panel de velocidad variable.
ARCHIVO
Panel de velocidad variable.

La zona de 80 km/h comença a ser història. Després d’una setmana d’impàs i d’espera per l’alta contaminació a l’àrea de Barcelona per l’anticicló, aquest dilluns, amb la millora climàtica, es va posar en pràctica l’eliminació del límit de velocitat a la C-31 (autovia de Castelldefels) i la C-32 (autopista del Garraf). I, aquest dimarts se suprimirà en un nou tram, la C-31 Nord, l’autopista del Maresme. De fet, els tècnics del Servei Català del Trànsit van canviar els senyals que fixaven en 80 km/h el màxim de velocitat.

Amb tot, arran dels túnels i per evitar la contaminació acústica, entre Barcelona i Badalona, el límit seguirà sent de 80 km/h. Els conductors podran accelerar fins als 100 km/h i, més endavant, fins als 120 km/h quan hagin sobrepassat Sant Adrià de Besòs i Badalona.

L’autovia de Castelldefels (C-31) i l’autopista del Garraf (C-32) ja van estrenar ahir la velocitat variable després que baixessin els nivells de contaminació respecte de la setmana passada. La jornada va transcórrer amb normalitat, tot i que es van registrar retencions a primera hora del matí que van fer fixar el límit als 90 km/h. Cap a les 10 h del matí va començar a pujar el màxim i va passar als 100 km/h i, més tard, als 120 km/h.

Els usuaris de la via de Castelldefels van aplaudir la mesura. I van considerar que si bé als matins pateixen cues que els obliguen a anar més a poc a poc, a la tarda podran córrer una mica més i "esgarrapar" alguns minuts.

Es revisaran els radars

Els nous límits comportaran més canvis. I és que segons va explicar el conseller d’Interior, Felip Puig, va demanar al nou director de Trànsit que revisi la ubicació dels radars que hi ha actualment, el seu nombre i la seva "bondat".

"Són instrumens per fer complir les normes, però, sobretot, per millorar la seguretat viària", va afirmar en una entrevista a Rac1. I va afegir que els conductors "acceleren quan no hi ha radars i frenen quan n’hi ha" perquè ja saben on són. Des de Trànsit no van voler donar més detalls de la nova mesura ni tampoc quan es començarà a aplicar. D’altra banda, ICV (responsable dels 80 km/h a l’anterior govern) va reclamar limitar l’entrada de cotxes a Barcelona i imposar els 30 km/h a tota la ciutat.

La contaminació afecta el sistema cardiovascular, va dir aquest dilluns la Societat Espanyola de Cardiologia, que va puntualitzar que incrementa el risc de patir arteriosclerosi i un infart. De fet, segons diferents estudis citats per l’associació, les morts per problemes cardiovasculars augmenten després de dies de massa pol·lució. També va recomanar no fer esport a l’aire lliure, que la gent gran se n’estigui i no estar a prop de carrers amb molt trànsit.

Daniel Sánchez: "Ha saltat el radar quan ha passat un conductor a més de 80 km/h". Aquest conductor no va notar l’eliminació de la Zona 80 perquè la velocitat màxima a l’autovia de Castelldefels era de 80 quilòmetres per hora i un radar va saltar en detectar un vehicle a major velocitat.

Darwin Lula: "No sabia que es podia circular a 100 quilòmetres per hora". No sabia que aquest dilluns es va eliminar la limitació de circular a 80 quilòmetres per hora a l’autopista del Garraf i no ho va notar perquè la velocitat màxima permesa era la mateixa a causa de la congestió de la via.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento