«Hem sentit un fort cop i una frenada en sec», va explicar Màximo Delmirt, un dels passatgers. Alguns d’ells van assegurar haver «passat por», com deien Amaya Garay i Jorge, que es van queixar de manca d’informació. «Ens han tingut cinc o deu minuts a l’avió fins que ens han dit que l’evacuéssim i ha estat llavors quan hem vist les flames», va explicar Jorge. Altres viatgers van afirmar haver estat ben informats.
Els cinc ferits que hi va haver van patir contusions en baixar de l’avió per les rampes d’emergència. Tots els passatgers van ser desallotjats de la zona i traslladats primer a l’estació de tren de l’aeroport i després a la sala VIP.
Els bombers van poder controlar el foc de seguida i van omplir la pista d’escuma per evitar que rebrotessin les flames. Spanair i Aviació Civil han obert una investigació per determinar les causes exactes de l’incident.
Tercera pista inutilitzada i retards
L’incident de l’avió d’Spanair va provocar que durant tot el dia d’ahir hi hagués dificultats per operar a l’aeroport de Barcelona. L’avió sinistrat es va quedar aturat en un extrem de la tercera pista, que va quedar totalment inutilitzada i totes les operacions d’enlairament i aterratge es van fer per la pista principal. A la tarda, cap a les 14.00 hores, es va fer servir també la pista transversal. Tot plegat va comportar retards d’entre 15 i 20 minuts de mitjana, segons fonts de l’aeroport del Prat. Una hora i mitja després de l’aterratge d’emergència, tots els passatgers, inclosos els qui van patir les contusions, van poder recollir el seu equipatge i abandonar la terminal.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios