Cinc ferits en un aterratge d’emergència a l’aeroport

Els 90 passatgers van haver de ser evacuats per les rampes. Una de les rodes de l’aparell va rebentar i va provocar un incendi en plena pista.
Evacuació de passatgers de l’avió sinistrat ahir mentre els bombers apaguen les flames.
Evacuació de passatgers de l’avió sinistrat ahir mentre els bombers apaguen les flames.
M. G. / Efe
Evacuació de passatgers de l’avió sinistrat ahir mentre els bombers apaguen les flames.
Els 90 passatgers d’un vol d’Spanair que cobria el trajecte entre Bilbao i Barcelona es van endur ahir l’ensurt de la seva vida. Quan l’aparell, un MD83, va aterrar a l’aeroport de Barcelona, amb tota probabilitat, una de les rodes va rebentar i va provocar un incendi en el tren d’aterratge. Hi va haver cinc ferits.

«Hem sentit un fort cop i una frenada en sec», va explicar Màximo Delmirt, un dels passatgers. Alguns d’ells van assegurar haver «passat por», com deien Amaya Garay i Jorge, que es van queixar de manca d’informació. «Ens han tingut cinc o deu minuts a l’avió fins que ens han dit que l’evacuéssim i ha estat llavors quan hem vist les flames», va explicar Jorge. Altres viatgers van afirmar haver estat ben informats.

Els cinc ferits que hi va haver van patir contusions en baixar de l’avió per les rampes d’emergència. Tots els passatgers van ser desallotjats de la zona i traslladats primer a l’estació de tren de l’aeroport i després a la sala VIP.

Els bombers van poder controlar el foc de seguida i van omplir la pista d’escuma per evitar que rebrotessin les flames. Spanair i Aviació Civil han obert una investigació per determinar les causes exactes de l’incident.

Tercera pista inutilitzada i retards

L’incident de l’avió d’Spanair va provocar que durant tot el dia d’ahir hi hagués dificultats per operar a l’aeroport de Barcelona. L’avió sinistrat es va quedar aturat en un extrem de la tercera pista, que va quedar totalment inutilitzada i totes les operacions d’enlairament i aterratge es van fer per la pista principal. A la tarda, cap a les 14.00 hores, es va fer servir també la pista transversal. Tot plegat va comportar retards d’entre 15 i 20 minuts de mitjana, segons fonts de l’aeroport del Prat. Una hora i mitja després de l’aterratge d’emergència, tots els passatgers, inclosos els qui van patir les contusions, van poder recollir el seu equipatge i abandonar la terminal.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento