Els conductors corren més a Barcelona tot i els controls

  • Malgrat l'augment de radars i fotomultes, van un 10,3% més ràpid.
  • Circulen a una mitjana de 23,5 km/h i es detecta a totes les vies.
Tráfico en Barcelona.
Tráfico en Barcelona.
GUIDO MANUILO / EFE
Tráfico en Barcelona.

La velocitat a les entrades de Barcelona i dins la ciutat no ha deixat de pujar. Radars, fotomultes i d’altres artilugis només han esmorteït, en part, la pujada del velocímetre de motos i cotxes. Les vies urbanes més ràpides són les transversals, on es prioritza el llum verd dels semàfors.

L’any passat, de mitjana, la velocitat dels vehicles va incrementar-se un 10,3%, tenint en compte tant els carrers de dins la ciutat, com les vies d’entrada i sortida. Ara bé, segons les dades municipals, el trànsit ha circulat a 23,5 km/h de mitjana.

Les vies més ràpides de Barcelona segueixen sent les transversals, com ara el carrer Aragó o la Gran Via de les Corts Catalanes. S’arriba a una mitjana de 26,9 km/h, la més alta de la ciutat, sobrepassant, fins i tot, la mitjana assolida a les vies d’entrada i sortida de la capital, com ara l’avinguda Meridiana, on és de 25,8 km/h.

El fet és que els semàfors estan configurats de manera que les vies transversals ofereixen una "onada verda", en l’argot dels tècnics municipals. Però això fa que les vies que travessen la ciutat de mar a muntanya no tinguin aquesta sort i el trànsit estigui més tallat.

Així, l’any passat, Aribau, Balmes o Entença, per citar alguns d’aquests carrers que miren al Tibidabo, van assolir una velocitat mitjana de 18,5 km/h, la més baixa de les vies de la ciutat. Tot i això, suposava un 6,9% més que la del 2008. Un increment similar a l’experimentat a les vies transversals (11,2% més).

L’entrada i sortida a la ciutat segueix sent lenta: els vehicles hi circulen a 25,8 km/h de mitjana. Malgrat tot, el trànsit és un 15,7% més ràpid que fa quatre anys en aquestes vies. (22,3 km/h el 2006). En tan sols un any, la velocitat s’hi va incrementar un 12,7%.

Com és lògic, les vies més ràpides continuen sent les rondes, on el 2009 s’hi va circular a 59,4 km/h, un 9,4% més ràpid que quatre anys abans. Els radars i fotomultes hi segueixen regnant, però el trànsit ha baixat a causa de la crisi i això ha comportat que les principals vies s’hagin descarregat, en part, de vehicles.

Actualment, els automòbils de Barcelona ciutat estan controlats per 10 punts de control foto-vermell, gairebé el doble que quatre anys enrere. Pel que fa a les càmeres, fixes i mòbils, han passat de les 139 que hi havia instal·lades l’any 2006 a les 160 actuals. Un control que, segons va advertir el director de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Àngel López, "ha donat fruits en molts sentits". Un d’ells, segons va destacar, és la "reducció de l’accidentalitat" a les carreteres controlades.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento