Foment ha licitat per 677,1 milions d’euros les obres de l’estació de la Sagrera, que estarà enllestida el 2016. L’edifici tindrà dos nivells: el de Rodalies i Regionals, per via convencional i l’alta velocitat, i llarga distància, per ample internacional. Tot plegat ha de permetre reduir el temps de viatge i augmentar la freqüència de serveis.
Tindrà plena accessibilitat, eficiència energètica i un consum responsable dels recursos naturals.
L’estructura tindrà el major cost: 471,6 milions. Els nivells superiors correspondran a la gran velocitat i a l’estació de busos interurbans. Hi haurà dues vies per a l’AVE, que en tindrà vuit més de servei i les andanes faran 400 metres de llarg. Per sota hi haurà Rodalies, metro (L4 i L9) i els estacionaments per a 2.500 places. Hi haurà 8 vies amb 4 andanes de 240 metres.
Els accessos, entre el pont de Bac de Roda i la futura estació, tenen un pressupost de 259,5 milions d’euros. També s’hi inclou la urbanització del parc de Sant Martí i de les zones que queden soterrades de l’actual triangle ferroviari.
L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha qualificat "d’històrica" la licitació, la major feta a Espanya.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios