"De Martorell a Molins hi haurà velocitat variable l'any que ve"

La polèmica pels 80 km/h i la velocitat variable (reducció fins als 40 km/h) a les vies d’accés a la capital s’ha frenat.

El compliment és general.

Es manté el calendari de la velocitat variable?

El tram Martorell-Molins funcionarà el 2010. És la primera part. L’altra va de Molins a la Diagonal. Treballem l’AP-7 del Papiol a Montmeló amb Acesa i fem estudis preliminars per accedir des del Maresme a Barcelona. Amb els 40 km/h es va fer molta caricatura.

Totes les carreteres de l’àrea metropolitana tindran velocitat variable?

M’agradaria que en tres anys hi hagués millors garanties en els accessos. Després hi ha elements condicionants, com la C-58, amb les obres del carril Bus-VAO.

Els 80 o els 90 a la segona corona no s’estendran al final?

Anar a 90 és una recomanació. Mai no s’ha posat sobre la taula estendre els 80 a més llocs. Parlem de seguretat vial? No es parla dels 74 morts i 369 ferits greus entre el 2002 i el 2007 a la Zona 80. No té valor perquè se n’ironitzi? El primer any de velocitat variable vam reduir les morts un 36% i un 24% els accidents amb ferits.

No hi haurà canvis el 2010?

S’ha de complir el mandat de la UE per contaminar menys. Quan hi hagi un altre escenari, s’haurà de fer el que calgui. Però no per prendre mesures que tornin a apujar la contaminació, això seria absurd. Trànsit és partidari de mantenir la coherència. Qualsevol mesura per modificar-ne les actuals ha de ser coherent amb l’objectiu fixat, que és mantenir o rebaixar els topalls de contaminació de la UE.

En pocs anys Catalunya ja té un milió més de vehicles.

Les vies de Barcelona estan al màxim. El Govern treballa per millorar el transport públic.

La realitat no els ha superat?

És un problema que afecta totes les ciutats.

Es descarta el peatge d’accés?

Qualsevol mesura per millorar-lo pot ser valorada positivament. Ara bé, no tenim opinió sobre si cal pagar o no per entrar a Barcelona.

Quants xofers han perdut el carnet? És una bona notícia?

Entorn dels 30.000. És gent que ha infringit el codi de manera reincident.

És possible rebaixar més el nombre de morts? Com?

És possible. O és un objectiu de país o serà un fracàs. Només Suècia, Holanda, Anglaterra i Alemanya tenen menys mortaldat.

El que no baixa del tot és la mort a les vies urbanes.

El 2005 va pujar. Els tres anys següents ha baixat. L’important és la tendència, que està consolidada. Som optimistes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento