Comunitat Valenciana

Majors de 65 anys podran fer gestions els dijous en l'Ajuntament de València sense cita prèvia i de manera presencial

Les persones majors de 65 anys empadronades a València podran realitzar gestions a l'Ajuntament, de manera presencial, els dijous de 10.00 a 12.00 hores sense necessitat de cita prèvia. Es tracta d'una més de les mesures que ha engegat el consistori per a intentar reduir la bretxa digital a aquest col·lectiu, que se suma a altres iniciatives com el projecte bancs amigables, la formació o l'assessorament que es realitza en els 50 centres de majors de la ciutat.
Els regidors Borja Sanjuán, Pilar Bernabé i Elía Valia en roda de premsa
Els regidors Borja Sanjuán, Pilar Bernabé i Elía Valia en roda de premsa
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA
Els regidors Borja Sanjuán, Pilar Bernabé i Elía Valia en roda de premsa

Aquesta mesura s'ha donat a conéixer per la regidora d'Envelliment Actiu, Pilar Bernabé, el regidor d'Informació i Defensa de la Ciutadania, Borja Sanjuán, i la regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal, Elisa Valía, segons ha informat el consistori.

Aquesta atenció especialitzada i sense cita prèvia, que entrarà en vigor dijous que ve 7 d'abril, es durà a terme en la casa consistorial de la Plaça de l'Ajuntament per als temes relacionats amb tributs o registre, i en l'edifici de Tabacalera del carrer Amadeo de Saboya, per als servicis de padró.

Segons Sanjuán, "amb aquesta mesura evitem que les persones majors queden excloses d'aquests servicis per no saber sol·licitar cita prèvia de manera telemàtica, i els reservem un espai d'atenció presencial per a les seues gestions personals".

El regidor també ha recordat que "han de ser gestions pròpies, no les d'altres persones d'un altre rang d'edat, perquè si no estaríem llevant temps a persones que ho necessiten".

La regidora d'Envelliment Actiu ha remarcat que "València és una ciutat que porta temps treballant per a tindre un tracte amable i respectuós amb les persones majors, que especialment des de la pandèmia i el consegüent procés de digitalització, tant d'empreses com de l'administració, es troben en una posició cada vegada més vulnerable".

Bernabé ha recordat les mesures que ha vingut prenent el consistori per a pal·liar aquesta bretxa digital, com la "multiplicació per quatre de l'oferta de formació digital per a persones majors", o el treball que es fa en els 50 centres de majors on "tenim 50 persones, procedents del pla d'ocupació de la Generalitat Valenciana ECOVID, ajudant i assessorant en temes digitals, i col·laborant en assumptes com l'obtenció del certificat covid o de vacunació".

Bernabé també ha destacat altres mesures que s'han dut a terme com la reserva de bons al consum a aquest col·lectiu, el projecte Bancs amigables, i el treball que realitza la Defensora de les persones majors, Asunción Pérez, per a garantir l'accés d'aquesta col·lectiu als servicis municipals.

"Treballarem per a formar als majors, però respectant sempre a totes aquelles persones que no volen utilitzar la via telemàtica i necessiten una atenció personal i presencial", ha dit.

JUNTES MUNICIPALS DE DISTRICTE

Per la seua banda, Elisa Valía ha afirmat que "des de tots els servicis municipals anem a treballar per a atendre a les persones majors perquè la bretxa digital no supose una pèrdua dels seus drets, i una dificultat per a accedir als servicis municipals".

Quant a les Juntes Municipals de Districte, la regidora ha recordat que "van a habilitar aquest mateix horari, els dijous de 10 a 12 hores, perquè les persones majors puguen ser ateses sense cita prèvia i puguen realitzar tots els tràmits que en elles es poden realitzar, però amb l'avantatge que es troben prop de casa, i eviten els desplaçaments als edificis municipals centralitzats".

Les Juntes de Districte oferixen servicis com l'Oficina d'informació i registre; el registre especialitzat d'activitats, llicències d'obres, comunicacions ambientals o llicències comercials; el Bo oro i EMTambTU; i els certificats de fe de vida per a persones estrangeres. A més les Juntes d'Abastos, Marítim i Tránsits ofereixen servici de padró.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento