El 112 s'ha preparat per a atendre les emergències en ucraïnés i ha habilitat un dispositiu d'assessorament i orientació per a resoldre els dubtes i necessitats bàsiques a les persones nouvingudes.
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat en un comunicat que la Generalitat ha engegat el servici telefònic 112 Ucraïna "perquè totes les persones que arriben a la Comunitat Valenciana tinguen informació garantida davant una emergència en el seu propi idioma les 24 hores del dia".
També s'ha habilitat un servici d'atenció i orientació on "reben informació relacionada amb llocs d'acolliment i recursos residencials, assistència jurídica, protecció temporal, assistència laboral, documentació necessària, procediments d'acolliment o telèfons útils. Se'ls informa de tot el que necessiten, sempre ateses per persones que parlen perfectament ucraïnés i rus".
La titular d'Interior ha afegit que aquest servici "dona resposta a una necessitat humanitària, creiem que és molt important que les persones que arriben a la nostra Comunitat Valenciana disposen de tota eixa informació immediata i en la seua llengua".
A més, totes aquelles persones que desitgen oferir la seua ajuda solidària poden dirigir-se també a aquest telèfon per a rebre orientació i saber com canalitzar la recollida de béns i aliments, el registre de voluntariat o l'acolliment de persones menors i adolescents, entre altres assumptes.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios