Comunitat Valenciana

AMP.- Mercadona eleva les seues vendes un 3,3% en 2021 fins als 27.819 milions i redueix un 6% el seu benefici net

Mercadona ha elevat les seues vendes un 3,3% en 2021, fins a aconseguir els 27.819 milions d'euros, i ha registrat un benefici net de 680 milions, la qual cosa suposa una baixada del 6% respecte a l'exercici anterior. L'empresa ha incrementat la seua quota de mercat un 0,8% fins al 27,1% i compte a final de 2021 amb 96.000 treballadors, 1.000 més que l'any passat.
El president de Mercadona, Juan Roig
El president de Mercadona, Juan Roig
Rober Solsona - Europa Press
El president de Mercadona, Juan Roig

Així ho ha donat a conéixer aquest dimarts el president de Mercadona, Juan Roig, en la roda de premsa anual en la qual informa sobre els resultats de l'exercici anterior i les previsions per a enguany.

Durant la seua intervenció, Roig ha condemnat la guerra a Ucraïna ja que en 2021 "es poden solucionar les coses d'una altra forma", ha mostrat la seua "solidaritat" amb el poble ucraïnés i amb el seu "gran president", Volodímir Zelenski, que està "donant la cara jugant-se la vida amb compatriotes seus".

Igualment, ha remarcat que la cadena agroalimentària espanyola i portuguesa "és molt forta" i "problemes de falta de productes no hi haurà". "No hi ha problemes de desproveïment", ha remarcat, i ha recordat el "gran consum" de paper higiènic durant la pandèmia.

Per a Roig, el problema de l'oli de girasol, d'oliva o de farina "és acaparament, no és una altra cosa". "Tenim mercaderia més que suficient", ha remarcat, però ha demanat que "el client no faça apilament" i ha criticat als "especuladors".

CONJUNTURA INFLACIONISTA

El president de Mercadona s'ha referit a la conjuntura inflacionista actual, i ha asseverat que "per a minimitzar el seu impacte en els preus de venda, Mercadona va decidir no traslladar als seus clients la totalitat d'eixes importants pujades, la qual cosa ha generat un impacte negatiu de 100 milions d'euros en els seus marges operatius que s'ha traduït en una reducció del 6% en el seu benefici net, que en 2021 ha sigut de 680 milions d'euros".

A més, ha destacat que han continuat avançant en la seua transformació per a consolidar un model d'empresa "més digital, productiva i sostenible": Per a açò, ha invertit durant enguany de 1.200 milions d'euros, xifra que sumada a la inversió dels tres exercicis anteriors supera els 5.000 milions.

Com a resultat d'aquesta inversió, la companyia ha finalitzat 2021 amb 1.662 supermercats, 29 d'ells a Portugal, després d'haver inaugurat 79 supermercats (9 d'ells a Portugal) i tancat 58 botigues que no s'ajustaven al seu nou model de botiga més eficient i sostenible.

Igualment, ha mantingut el procés de renovació, fins a finalitzar l'any amb 1.200 supermercats del Nou Model de Botiga Eficient (Tienda 8). La companyia també ha continuat amb la implantació de la nova secció "A punt per menjar" ("Pronto a comer" a Portugal), la qual cosa li ha permès finalitzar l'exercici amb 825 botigues amb la nova secció.

Així mateix, el Comité de direcció va acordar pujar el sou del conjunt d'aquesta plantilla concorde a la pujada de l'IPC, un 6,5% a Espanya i un 2,7% a Portugal, amb l'objectiu de garantir el seu poder adquisitiu i en coherència amb un Model d'empresa vigent des de fa 28 anys i que les seues treballadores i treballadors són el millor actiu dels clients i essencials per al creixement del Projecte Mercadona.

El compromís de la companyia amb la generació de treballs de qualitat també s'ha vist reflectit al llarg de l'any a través de diferents iniciatives. Així, per exemple, al llarg de 2021 s'ha seguit desenvolupant una important tasca preventiva i formativa en matèria de salut laboral, factor que ha cobrat un protagonisme encara major en un context de pandèmia, amb l'objectiu que la plantilla se sentira sanitàriament protegida i segura.

Amb aquest mateix objectiu, s'ha reforçat el servici telefònic 3C (Call Center Covid), format per 180 professionals, entre sanitaris i metges, que han oferit atenció les 24 hores del dia, i els 7 dies de la setmana, arribant a rebre en el moment més complicat de la sisena onada, que un 5% de la plantilla es va contagiar, fins el 8.000 telefonades al dia.

També s'han incorporat noves aplicacions tecnològiques per a facilitar la conciliació laboral i familiar. En aquest sentit, l'aplicació mòbil d'ús intern Activo2 s'ha consolidat en 2021 com un dels principals canals de comunicació interna que ha permès, no només mantindre informat al conjunt de la plantilla, sinó també arreplegar les seues opinions per a seguir consolidant Mercadona com un projecte diferencial en incorporar bona part de les aportacions rebudes a través d'aquesta ferramenta col·laborativa.

TRANSFORMACIÓ DIGITAL I SOSTENIBILITAT

Mercadona ha aconseguit en 2021 consolidar el seu servici de compra online (Colmenas i Telecompra), i elevar les seues vendes fins als 510 milions d'euros, xifra que representa un creixement del 40% respecte a l'any anterior. Així mateix, Mercadona Online ha incrementat el seu nombre de comandes fins a l'1,8, enfront dels 1,2 milions de 2020, i ha tancat l'any amb un equip de 1.636 persones.

L'empresa comptava al tancament de l'any amb tres magatzems exclusius per a la venda online, situats a Barcelona, Madrid i València, als quals preveu incorporar en 2022 dos noves, una a Alacant i una altra a Sevilla. A més, estan provant el servici de repartiment online directament des de la botiga en tres establiments de Castelló i Tarragona, per a fer front a volums de comanda més xicoteta.

En l'àmbit de la sostenibilitat, Mercadona ha invertit més de 49 milions en diferents iniciatives i mesures encaminades per a potenciar un impacte més positiu i sostenible en totes les seues accions. En aquest context, la companyia ha continuat enfortint la seua Estratègia 6.25, que destina una inversió de 140 milions fins el 2025 per a aconseguir el triple objectiu de reduir un 25% de plàstic, aconseguir que tots els envasos siguen reciclables, i reciclar tot el residu de plàstic; i ha finalitzat la implantació en tota la cadena de la Tienda 6.25.

Així mateix, a través d'AENOR, Mercadona ha verificat l'impacte de la seua petjada de carboni, després de calcular tant les seues emissions directes com les indirectes per consum elèctric, introduït noves mesures sostenibles de descarbonización, com la renovació de la flota amb combustibles alternatius, la incorporació de plaques solars en algunes de les seues instal·lacions o el canvi de gasos refrigerants en els equips.

Pel que es refereix a les donacions, s'ha incrementat en un 21% les donacions de productes de primera necessitat a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats benèfiques amb les quals col·labora, arribant a les 20.600 tones donades, de les quals 19.200 s'han repartit a Espanya i 1.400 a Portugal. A més, com a mostra de la seua solidaritat amb l'illa de la Palma, des del primer dia de l'erupció, Mercadona va posar a la seua disposició 74 tones d'aliments i 1 milió de mascaretes.

PREVISIONS PER A 2022

Mercadona té previst invertir 1.100 milions en 2022 per a seguir impulsant el seu pla estratègic de transformació. Aquests recursos es destinaran, principalment, a l'obertura de 68 nous supermercats, 58 a Espanya i 10 Portugal; a la reforma de 43 supermercats per a adequar-los al Nou Model de Botiga Eficient; i a la implantació de la nova secció de A Punt per menjar a altres 150 supermercats. Per a tot açò, la companyia crearà més de 1.000 llocs de treball estable i de qualitat en 2022, entre Espanya i Portugal.

"L'any 2022 està sent molt difícil, l'escenari inflacionista actual s'està reflectint en la companyia i va a suposar un increment en les nostres despeses de més de 500 milions d'euros. Per a minimitzar aquest impacte, Mercadona seguirà apostant per la productivitat i eficiència en cadascun dels processos per a ser cada vegada més competitius", han assenyalat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento