Perdre pes, dormir, tindre memòria, enfortir les defenses... per a quasi tots els problemes de salut hi ha un teòric remei fora dels canals establits. Aquests són els coneguts com a productes miracle, als quals la publicitat atribueix una sèrie de propietats no demostrades per mitjans científicament vàlids, per la qual cosa no s'han sotmès als sistemes legals d'autorització com a medicament, cosmètic o producte sanitari, exposa la institució acadèmica.
L'objectiu és "posar en guàrdia" a la societat davant un negoci tan lucratiu i tan "despietat" com el dels productes miracle i les teràpies alternatives, ja que representen un frau econòmic que, només a Espanya, suposa una despesa de més de 2.000 milions d'euros anuals que se'n van en complements alimentaris, productes per a aprimar o afrodisíacs i falsos medicaments, ha exposat el responsable de continguts del documental, Francesc Martínez, en la presentació en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.
Docufòrum és un format audiovisual, impulsat i dissenyat pel vicerectorat de Projecció Territorial i Societat i realitzat en alta definició pel Taller d'Audiovisuals (TAU) de la UV, que aborda amb un estil documental temes d'actualitat i interés social.
En l'actualitat, el programa consta de 25 audiovisuals que aborden temàtiques relacionades amb el territori i la societat valenciana: economia social, paisatges culturals, exclusió social, educació, treball, canvi climàtic...
Els documentals, d'una durada de 20 minutos, arrepleguen opinions d'especialistes tant de la UV com de l'àmbit social o empresarial valencians. És resultat d'un treball coral: la coordinació tècnica és a càrrec del Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, el guionizado dels professors Francisco Martínez (Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Informació) i Rafa Roca (Filologia Catalana) i la realització és escomesa del TAU.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios