Així ho assenyala l''Informe Infoempleo Adecco 2021: Oferta i demanda d'ocupació a Espanya', que reflecteix com la crisi sanitària de la covid ha desplaçat la importància dels idiomes en les ofertes laborals a un segon pla, la qual cosa ha provocat un descens de 14,8 punts percentuals la seua presència en les vacants.
Ara, només l'11,6% de les ofertes laborals en territori valencià exigeix conéixer una segona llengua estrangera, la dada més baixa de -almenys- els últims dotze anys. Així i tot, l'autonomia valenciana s'ha col·locat com la cinquena regió amb major demanda d'idiomes (un any arrere era sisena), una posició per davall de la dada mitjana nacional (12,6%).
L'anglés segueix sent la llengua estrangera més demandada les ofertes de treball a la Comunitat amb requisit d'idiomes (84,2% d'elles), seguida del francés (13,8%), de l'alemany (12%) i de l'italià (4,15%; la valenciana és la quarta autonomia que més demanda aquesta llengua). A més, en un 2,8% de les ofertes laborals amb requisit d'idiomes valencianes es busquen llengües com a rus, xinés, àrab o llengües oficials de Països de l'Est.
En l'àmbit nacional, analitzant les diferents categories professionals, els llocs de direcció (15%) ja no ostenten la primera posició quant a demanda d'idiomes perquè els avancen els tècnics (19%) i els comandaments intermedis (17,9%).
El sector internacional torna a estar entre els primers demandants de professionals amb coneixements en diferents llengües, el 74,4% de les ofertes dins d'Organismes internacionals van demandar idiomes pujant 4 punts percentuals pel que fa a l'any anterior. Al seu torn, el sector multimèdia va créixer 9,5 punts i es va col·locar en segona posició, amb el 48,4% de les seues ofertes demanant idiomes. I, en tercer lloc, es va situar Comerç Exterior, amb el 47,4% de les seues ofertes.
Quant a àrees funcionals, aquelles que es desenvolupen de cara al públic o mantenen un major contacte amb clients, proveïdors, etc. destaquen per damunt de la resta en la demanda d'idiomes. Administració i Secretariat, Atenció al client, Màrqueting i ADE van ser les quatre àrees que van encapçalar la llista.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios