Comunitat Valenciana

L'Ajuntament de València impulsa una campanya per a promoure continguts en valencià a les xarxes socials

L'Ajuntament de València, a través del Gabinet de Normalització Lingüística, ha engegat una nova iniciativa per a la promoció del valencià a les xarxes socials. Aquest programa, anomenat 'Més que un like!', pretén difondre l'exemple d''influencers' que elaboren continguts en valencià i el seu "èxit" a les xarxes que "demostra que no cal renunciar a la llengua pròpia per a triomfar amb les seues publicacions".
Archivo - La regidora de Gestió de Recursos a l'Ajuntament de València, Luisa Notario, en un imatge d'arxiu.
Archivo - La regidora de Gestió de Recursos a l'Ajuntament de València, Luisa Notario, en un imatge d'arxiu.
JOSE JORDAN / JOSE JORDAN
Archivo - La regidora de Gestió de Recursos a l'Ajuntament de València, Luisa Notario, en un imatge d'arxiu.

Així ho ha indicat la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, que ha destacat que "queda molt clar que l'interés de les publicacions en xarxes socials i la interacció és totalment independent de la llengua en què es publiquen" els missatges, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, ha assenyalat que "depenen d'altres factors" i ha apuntat que "crear continguts en valencià contribueix a la dignificació i normalització" d'aquesta llengua. Notario ha valorat "l'existència d'un segment de població que parla valencià i que suposa una gran quantitat de consumidors i consumidores potencials dels continguts pujats en valencià".

En la campanya participen Pepiu, Apitxat, Simmer Valenciana, Emma Tomàs, Júlia, Aitor, Figamon i Gal·la Martí. Tots ells han gravat un vídeo en el qual expliquen què continguts fan i en quins canals els publiquen. Per a presentar la campanya, el Gabinet de Normalització Lingüística ha publicat un vídeo de 30 segons que arreplega les seues raons per a no renunciar a la seua llengua, el valencià.

Paral·lelament, es publicarà una sèrie de raons per a usar aquest idioma a les xarxes socials. La campanya es difondrà íntegrament a través de les xarxes socials del Gabinet de Normalització Lingüística de l'Ajuntament de València, en Instagram, Twitter i Facebook (@envalenciàVLC).

"Cal tindre en compte que les xarxes socials són potents mitjans de comunicació", ha manifestat l'edil. "Potenciar continguts produïts en la nostra llengua, tant si són audiovisuals, musicals o literaris com de qualsevol altre tipus, és, en definitiva, potenciar la nostra indústria cultural", ha afegit Lluïsa Notario.

El Gabinet de Normalització Lingüística del consistori valencià té la missió de fomentar l'ús del valencià en tots els àmbits de la vida ciutadana, per la qual cosa disposa de cinc comptes corporatius en xarxes socials per a promoure la llengua pròpia de València també en aquest àmbit, ha explicat l'Ajuntament.

A més dels perfils d'Instagram, Twitter i Facebook, disposa també de dos canals en YouTube i Spotify, amb el mateix nom d'usuari (@envalenciàVLC). Aquest àmbit i el públic que usa xarxes socials, fonamentalment juvenil, és "un dels objectius clau" per a aquest gabinet, ha indicat el consistori.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento