Comunitat Valenciana

Més de 25.000 incidències al carrer comunicades en 2021 a l'AppValència i la web municipal

La ciutadania de València va comunicar durant l'any passat a l'Ajuntament un total de 25.745 incidències en la via pública mitjançant els formularis específics de la web municipal i de l'AppValència.
APPValència
APPValència
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA
APPValència

Tant la renovació en 2021 de la pàgina d'internet municipal com l'aplicació mòbil han afavorit que les ferramentes digitals siguen "cada vegada més útils perquè la ciutadania s'implique a millorar València".

Com a regidor d'Agenda Digital, Pere Fuset ha fet així balanç anual de la participació ciutadana en les ferramentes digitals municipals orientades a la comunicació d'incidències en la via pública de València.

En concret, 7.033 d'aquestes comunicacions es van realitzar mitjançant l'aplicació mòbil i altres 18.712 pel sistema digital de registre d'incidències de l'apartat d'atenció ciutadana de la web municipal.

Fuset ha celebrat la creixent participació digital ciutadana i ha destacat que, gràcies a aquesta "filosofia 'smart city', els veïns poden ser els ulls de l'Ajuntament en cada barri, en cada carrer i en qualsevol moment".

AppValència va renovar enguany la seua ferramenta d'incidències per a fer-la més flexible i intuïtiva. Amb ella, qualsevol usuari de l'aplicació pot comunicar la incidència, amb una xicoteta descripció, aportant una fotografia de la mateixa i indicant la seua geolocalització en un mapa dins del terme municipal.

En el cas de l'apartat d'incidències dins de la secció d'atenció ciutadana de la web municipal, la ciutadania pot categoritzar la incidència per a fer més ràpida la seua comunicació directa al servici responsable.

Les dos ferramentes digitals permeten comunicar incidències en la via pública relatives a servicis com la jardineria, la mobilitat, la il·luminació, el mobiliari urbana o la neteja. Una vegada realitzat l'avís, l'usuari rep un codi a través d'un missatge de text o correu electrònic amb el qual pot fer seguiment de la resolució de la incidència per part dels servicis municipals.

Des de Smart City València es troben en fase de reestructuració del sistema d'incidències per a millorar-ho i fer-ho "encara més flexible i intuïtiu", ja que l'ús de les vies digitals contribueix a evitar la saturació de servicis d'atenció ciutadana presencials i telefònics i a reduir els temps de resposta de l'Ajuntament.

Quant al nombre de descàrregues anual de l'AppValència, en 2021 va acumular un total de 32.264 en les seues versions d'Android i iOS. Després del bon acolliment dels tallers en el carrer per a "trencar la bretxa digital" i explicar com usar aquesta aplicació, en 2022 hi haurà noves accions d'aquest tipus.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento