Entre aquests últims es preveu l'engegada de sistemes d'identificació d'usuaris per a "premiar" als qui separen adequadament els residus i reciclen. A més, apostarà per millorar la neteja viària, disminuir l'impacte ambiental i augmentar el benestar ciutadà.
Així ho ha indicat aquest dimecres el vicealcalde i edil d'Ecologia Urbana, Sergi Campillo, en detallar els objectius d'aquest nou contracte en la roda de premsa oferida per a presentar-ho abans que la Junta de Govern Local del consistori aprove la seua licitació divendres que ve.
El contracte tindrà vigència durant 15 exercicis, de 2022 a 2036, sense contemplar pròrroga i tindrà un pressupost total de 1.325 milions d'euros, IVA inclòs, ha detallat Campillo. Igualment, ha explicat que es dividirà en quatre lots: els tres primers durant quinze exercicis i el quart, al llarg del cinc.
El lot 1 comprèn Ciutat Vella, l'Eixample, Extramurs, l'Olivereta, Patraix, Jesús i Pobles del Sud; el 2, Campanar, Saïdia, Pla del Real, Camins al Grau, Algirós, Benimaclet, Rascanya, Benicalap, Pobles del Nord i de l'Oest; i el 3, Quatre Carreres i Poblats Marítims. Aquests tres estan dirigits a companyies habituals, mentre que el lot 4 contempla com a "novetat" estar "reservat a empreses d'inserció i centres especials d'ocupació d'iniciativa social.
Campillo ha destacat aquesta decisió i ha assegurat que demostra que "a través de la contractació pública de servicis es pot fer política social". L'últim lot inclou també, "per a tota la ciutat", la neteja de pintades en l'espai públic i l'eliminació de cartells en aquest àmbit.
El vicealcalde ha afirmat que el de neteja viària, recollida i transport de residus urbans és un "contracte important", un dels majors de la ciutat, i de "tramitació complexa", al mateix temps que ha assenyalat que "l'objectiu és que en el primer semestre de 2022 estiga formalitzat".
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios