Plataforma per la Llengua inicia aquest dijous 10 la campanya 'Digues bon dia' per a promoure el valencià com a llengua de comunicació inicial en els establiments comercials de València i de la comarca de l'Horta.
"Malgrat l'alt grau de coneixement lingüístic, és habitual que molts parlants de la ciutat i de les comarques passen a expressar-se en castellà en parlar amb gent desconeguda, sobretot en l'àmbit del comerç", explica en un comunicat.
A partir d'ací, l'objectiu de la campanya és "empoderar" als valencianoparlants perquè es mantinguen en valencià en les converses amb desconeguts. També pretén mostrar València com a "gran ciutat que estima i valora la seua llengua pròpia".
En una primera fase, l'entitat visitarà els comerços del centre de València repartint els adhesius de 'Digues bon dia' perquè els pengen en la porta d'entrada.
Després arribarà als principals mercats, hotels i centres comercials de la ciutat, on "el canvi de llengua al castellà és habitual, tant per part dels treballadors com dels visitants".
També es llançarà un vídeo i una campanya de difusió en les principals xarxes socials, així com en Whatsapp, en la qual participaran periodistes i 'youtubers'. I s'editaran materials informatius com a adhesius, cartells, xapes, pantalles enrotllables i fulles de mà.
La campanya té previst culminar en 2022 amb una cançó entorn del lema 'Digues bon dia' per a fer partícips del missatge tant el públic adult com a l'infantil.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios