El metro nocturn de Barcelona redueix un 28% els ferits de trànsit

  • Els dissabtes s'ha passat de 45 a 33 lesionats al mes en accidents.
  • El nou horari del suburbà ha complert dos anys, amb 2,5 milions d'usuaris.

Coincidint amb els dos anys de metro ininterromput les nits de dissabte a diumenge, els lesionats en accidents de trànsit durant tota la jornada dels dissabtes a Barcelona han baixat un 28%.

Un dels objectius del metro nocturn era la millora de la mobilitat i el menor ús del transport privat

Segons les úniques dades fetes públiques d´un estudi de Transports Metropolitans (TMB) i l´Agència de Salut Pública (ASPB) sobre la incidència del metro nocturn en el trànsit, en aquest període s´ha passat d´una mitjana mensual de 45,2 ferits a 32,9.

«Un dels objectius del metro nocturn era la millora de la mobilitat i el menor ús del transport privat», explica el director general de la xarxa de metro, Sebastián Buenestado, a 20 minutos. Altres factors hi contribueixen: el carnet per punts, el Bicing o la reducció generalitzada de la sinistralitat (hi ha hagut la meitat de morts a Catalunya en 5 anys).

Barcelona es va igualar el 14 d´abril del 2007 a Bilbao, Berlín o Copenhaguen amb el metro nocturn. S´han validat 2,5 milions de viatges (24.000 per matinada entre les 2 i les 5 hores). «Les expectatives eren inferiors», reconeix Buenestado. Els trens passen ara amb una freqüència de 10 minuts. El servei nocturn val 2,7 milions d´euros. Amb el que costa el bitllet se´n finança el 25%.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento