Coincidint amb els dos anys de metro ininterromput les nits de dissabte a diumenge, els lesionats en accidents de trànsit durant tota la jornada dels dissabtes a Barcelona han baixat un 28%.
Segons les úniques dades fetes públiques d´un estudi de Transports Metropolitans (TMB) i l´Agència de Salut Pública (ASPB) sobre la incidència del metro nocturn en el trànsit, en aquest període s´ha passat d´una mitjana mensual de 45,2 ferits a 32,9.
«Un dels objectius del metro nocturn era la millora de la mobilitat i el menor ús del transport privat», explica el director general de la xarxa de metro, Sebastián Buenestado, a 20 minutos. Altres factors hi contribueixen: el carnet per punts, el Bicing o la reducció generalitzada de la sinistralitat (hi ha hagut la meitat de morts a Catalunya en 5 anys).
Barcelona es va igualar el 14 d´abril del 2007 a Bilbao, Berlín o Copenhaguen amb el metro nocturn. S´han validat 2,5 milions de viatges (24.000 per matinada entre les 2 i les 5 hores). «Les expectatives eren inferiors», reconeix Buenestado. Els trens passen ara amb una freqüència de 10 minuts. El servei nocturn val 2,7 milions d´euros. Amb el que costa el bitllet se´n finança el 25%.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios