El nom literari més repetit d´aquest Sant Jordi ha estat el del suec Stieg Larsson. El desaparegut autor escandinau ha estat el més venut tant en llengua castellana com catalana. El primer llibre de la saga Millenium, L´home que no estimava les dones,va acaparar les vendes d´ahir. També el segon volum, La noia que somiava un llumí i un bidó de gasolina (perquè el tercer no es posarà a la venda fins al juny).

Sant Jordi és una invenció de la gent perquè cap escriptor pot inventar-s´ho

L´editorial que publica el volum a Espanya, Destino, va preveure l´allau de compradors i el va estimular muntant una parada especial al passeig de Gràcia. Aquest Sant Jordi ha confirmat la tendència que marca Stieg Larsson, des de fa mesos, al capdavant dels llibres més venuts. I ha inclòs un fet no gaire comú: col·locar un títol de novel·la negra com a best seller.

El periodista Gaspar Hernández amb El silenci també ha encapçalat les vendes en l´apartat de ficció en llengua catalana, segons dades del Gremi de Llibreters de Catalunya. La Crònica de la independència, de Patrícia Gabancho, i El món sobre rodes, d´Albert Casals, han estat els més sol·licitats en no- ficció en català.

En castellà, Stieg Larsson ha tornat a arrasar en les prestatgeries i parades de llibres en la secció de ficció. I l´escriptor Javier Cercas -en no ficció- ha estat el més buscat (també per signar el seu llibre) amb l´assaig novel·lat Anatomía de un instante, la seva visió del cop d´Estat del 23 de febrer del 1981. Cercas declarava ahir que «Sant Jordi és una invenció de la gent perquè cap escriptor pot inventar-s´ho».

Entre els denominats llibres mediàtics, l´equip de Crackòvia de TV3 i l´exwaterpolista Manel Estiarte (Todos mis hermanos) han centrat les preferències dels lectors catalans. Altres volums entre els més buscats han estat els que parlen i analitzen la crisi econòmica, com ara La crisis ninja, de Leopoldo Abadía, i els d´autoajuda.