Aquest desplome és deu punts percentuals superior a la caiguda en el mercat espanyol van aconseguir, on les matriculacions van descendir un -14,9% fins a les 186.081 unitats durant els tres primers mesos de 2021.
El descens s'explica, en part, per la feble demanda comercial experimentada des de principis d'any, a causa de l'entrada en vigor del nou cicle d'homologació d'emissions WLTP, que va motivar un increment mitjà del 5% en el preu dels automòbils. A més, les restriccions de mobilitat imposades per a contindre els contagis de coronavirus també han fet que el mercat continue caent.
No obstant açò, solament en el mes de març, les entregues d'automòbils a Espanya es van situar en les 85.819 unitats, la qual cosa suposa un 128% més que les 37.643 unitats que es van entregar en el mateix mes de l'exercici precedent. A la Comunitat Valenciana eixa xifra va ser de 7.606, un 72,6% més. Cal recordar que va ser a mitjan març de 2020 quan va començar el confinament domiciliari de la població espanyola, la qual cosa va provocar un desplome de les vendes de cotxes.
Per canals, el de particulars es va duplicar al març, amb 33.955 unitats, mentre que en el que va d'any registra una caiguda del 22,8%, fins el 76.142 vehicles. Per la seua banda, el canal d'empreses va pujar un 152,9% el mes passat, amb 31.889 unitats, però baixa un 1,4% fins a març, amb 76.395 unitats.
Les empreses de lloguer de vehicles van tancar el primer trimestre de l'any actual amb unes matriculacions de 33.524 unitats, la qual cosa suposa un descens del 21,3%. Al març, el volum va ser de 19.975 unitats, un 144,8% més.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios