Comunitat Valenciana

El Port de València assegura tindre prou infraestructura i mitjans per a evitar el "col·lapse" dels vaixells des de Suez

El Port de València assegura comptar amb prou infraestructura i mitjans per a evitar el "col·lapse" de vaixells que espera rebre després del desbloqueig del Canal de Suez.
El sotsdirector general de l'Autoritat Portuària de València (APV), adjunt al director general, Néstor Martínez, en declaracions als mitjans.
El sotsdirector general de l'Autoritat Portuària de València (APV), adjunt al director general, Néstor Martínez, en declaracions als mitjans.
APV
El sotsdirector general de l'Autoritat Portuària de València (APV), adjunt al director general, Néstor Martínez, en declaracions als mitjans.

Així ho ha ressaltat el sotsdirector general de l'Autoritat Portuària de València (APV), adjunt al director general, Néstor Martínez, en declaracions als mitjans prèvies a la reunió de la Marca de Garantia del Port de València -que reuneix tots els operadors de la cadena logística- per a abordar el Pla de Contingència que coordinarà el trànsit en els molls per a evitar un "col·lapse", amb motiu de l'arribada de les embarcacions paralitzades durant el bloqueig de Suez.

Segons les estimacions de l'APV, l'increment del trànsit es preveu que siga d'entre 20.000 i 25.000 TEU (contenidors estàndard de 20 peus), xifra corresponent als trànsits retinguts a una part i a una altra de Suez que no han pogut navegar durant els sis dies que ha estat bloquejat el Canal. Es tracta d'una quantitat que s'afegirà el trànsit que diàriament es gestiona al recinte portuari (una mitjana de 15.000 TEU/dia).

"Problema sempre hi haurà algun, cal ser realistes, aquest tipus de coses que s'ixen de la normalitat sempre aporten algun inconvenient que cal afrontar", ha admès Martínez.

No obstant açò, considera que "tots els operadors logístics del port estan preparats per a aquest tipus de coses", ja que ja fa temps que han assumit "amb tranquil·litat i normalitat" l'arribada de vaixells grans amb molts moviments. "Ara només es tracta de planificar l'arribada dels vaixells perquè de forma normal puguem servir les necessitats dels clients", ha agregat.

En aquest sentit, el sotsdirector general ha assenyalat que el que cal fer és "establir les condicions perquè dins de les terminals no es produïsca la saturació que impedisca el moviment" i no es produïsca un "col·lapse en les terminals". Des del seu punt de vista, "allò important és la planificació" amb mesures que permeten afrontar els "nous imputs" amb la infraestructura i els mitjans existents.

Segons els seus càlculs, l'aturada produïda durant els sis dies que l''Ever Given' ha estat encallat al Canal de Suez més el que es tarde a restablir completament la normalitat provocaran al Port de València uns efectes de vora 15 dies.

El primer vaixell procedent de Suez del qual el Port de València té constància que atracarà al moll, perquè així ho ha notificat, serà un buc de MSC, el 10 d'abril. No obstant açò, Martínez ha apuntat que s'espera que en poc més de dos dies comencen a arribar embarcacions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento