Comunitat Valenciana

Hisenda retorna 1.060,2 milions a 1.565.954 contribuents de la Comunitat Valenciana en la Campanya de la Renda 2019

L'Agència Tributària va retornar a la Comunitat Valenciana al tancament de 2020 un total de 1.060,2 milions d'euros a 1.565.954 contribuents de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a 2019 (IRPF 2019).
Imatge d'arxiu d'una dona realitzant la declaració de la renda.
Imatge d'arxiu d'una dona realitzant la declaració de la renda.
EUROPA PRESS
Imatge d'arxiu d'una dona realitzant la declaració de la renda.

Aquesta quantitat abonada és superior en un 2,58% a la de l'any anterior (1.033,5 milions), segons les dades fetes públiques aquest dilluns pel Ministeri d'Hisenda.

A data de 30 de desembre de 2020, s'havien realitzat a la Comunitat Valenciana el 97,43% de les 1.607.267 devolucions sol·licitades i s'havia abonat el 94,37% (1.060,2 milions) dels imports sol·licitats (1.123,4 milions).

Per províncies, València lidera l'import de les devolucions amb 590,6 milions a 837.683 contribuents, seguida d'Alacant amb 335,3 milions a 528.397 contribuents, i en últim lloc Castelló amb 134,1 milions retornats a 199.874 contribuents.

Així, a tancament d'any, s'han presentat en la Comunitat Valenciana 2.348.073 declaracions, la qual cosa suposa un 2,46% més pel que fa a la campanya de l'any anterior.

DADES ESTATALS

En el conjunt del país, l'Agència Tributària ha retornat 10.428 milions d'euros a 14.063.000 contribuents de l'IRPF 2019, de tal forma que, a data de 30 de desembre, s'han realitzat el 97,2% de les devolucions sol·licitades en nombre i s'han abonat el 93,2% dels imports sol·licitats corresponents.

A tancament d'any, les devolucions abonades i imports abonats se situen en línia amb l'evolució de les sol·licituds dels contribuents en termes interanuals. En nombre creixen un 0,3% (-0,12% les sol·licituds) i l'import abonat augmenta per damunt del 3%, igual que els imports sol·licitats.

D'acord amb el previst inicialment, l'Agència va rebre la passada campanya un nombre major de declaracions que l'any anterior, superant a tancament d'any la xifra de 21.122.000, un 2% més.

Les declaracions amb sol·licitud de devolució van totalitzar 14.472.000, el 68,5% del total, mentre aquelles amb resultat a ingressar van sumar 5.641.000. En el context d'emergència sanitària motivat per la pandèmia, les presentacions per Internet van créixer fins al 93%, enfront del 88% de l'any anterior.

Pel que fa a aquestes vies de presentació no personalitzades, a més de la web com a canal telemàtic principal (19,28 milions de declaracions, un 6,9% més), els contribuents també van incrementar l'ús de l'aplicació mòbil de l'Agència, amb 365.000 declaracions, un 25,8% més que l'any passat.

La primera part de la campanya es va caracteritzar per una molt important acceleració en les presentacions per internet, amb un increment del 27% en les declaracions presentades des de l'inici fins al 7 de maig, quan es va engegar el pla 'Li Cridem' de confecció telefònica de declaracions.

Per a aleshores ja estaven presentades més d'un terç de totes les declaracions de la campanya. A partir d'eixe moment, l'Agència va bolcar l'estructura d'atenció personalitzada en aquest pla telefònic, multiplicant per quasi sis vegades la seua capacitat per a cobrir les necessitats dels contribuents sense necessitat que hagueren d'esperar al fet que la situació sanitària permetera reobrir les oficines, i amb vocació de ser la via d'atenció personalitzada principal.

Aquest plantejament va portar a la confecció telefònica d'1.155.000 declaracions en menys de dos mesos, enfront de les 239.000 de l'any anterior, quan el servici va funcionar tota la campanya.

Aquesta combinació d'acceleració de presentacions per internet en el primer tram de la campanya i el fort impuls del pla 'Li Cridem' va facilitar arribar amb un important marge positiu de presentacions al moment en què les circumstàncies sanitàries van permetre ja iniciar l'atenció en oficines.

Amb la mitat de temps i la mitat d'espai que en una campanya presencial convencional per a garantir les distàncies de seguretat i uns fluxos d'entrada i eixida amb les necessàries mesures sanitàries preventives, es van presentar en oficines 319.000 declaracions, enfront de les prop de 2.100.000 de l'any previ.

D'aquesta forma, l'atenció presencial va passar a ser un complement de l'atenció personalitzada per via telefònica, per la qual un gran nombre de contribuents van optar per a evitar-se desplaçaments en l'especial context en què es va desenvolupar la campanya.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento