Acaben els talls de Renfe al Passeig de Gràcia, però comencen a Sant Andreu

El mateix dia en què Renfe dóna per acabades les obres d'instal·lació de la catenària al túnel del Passeig de Gràcia i restableix totalment el servei, Adif comença la construcció del tram de l'AVE entre La Sagrera i el Nus de la Trinitat. Aquesta operació obligarà a deixar sense servei de tren les vies 4 i 6 de l'estació de Sant Andreu Comtal.

Aquesta primera fase de les obres farà que es desviïn els trens de Mitja Distància que enllacen Barcelona amb Tarragona, Lleida i Saragossa, que, a partir d'ahir, comencen o acaben el seu recorregut a l'Estació de França.

Les tasques de construcció de la línia d'alta velocitat a l'entorn de Sant Andreu Comtal deixaran sense servei les vies 4, 6, 8 i 10 en una segona fase, que s'iniciarà a finals del mes de gener. Està previst que les obres s'acabin en un any. El tram comprès entre La Sagrera i el Nus de la Trinitat tindrà més de 4 quilòmetres de longitud i compta amb un pressupost de 245 milions d'euros per dur-lo a terme.

Les obres serviran també per fer una «transformació total» de Sant Andreu Comtal, segons Renfe i l'Adif, l'ens del Ministeri de Foment encarregat dels treballs. Així, es construirà una nova estació, un taller de manteniment de material d'ample internacional i es milloraran les vies d'accés.

Nova catenària

El túnel del Passeig de Gràcia ha estat tallat per les festes de Nadal i ahir va quedar reobert i el trànsit de trens restablert, després que s'hi instal·lés la nova catenària.

Per Setmana Santa, Renfe preveu més talls, entre la bifurcació d'Aragó i l'Estació de França i, a l'estiu, entre Sants i la bifurcació de Vilanova - Sant Andreu Arenal.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento