Educació llança la guia 'Ens quedem a casa' amb orientacions de psicòlegs per a famílies

  • Conselleria vol que l'aprenentatge durant el confinament es porte a terme d'una manera saludable.
  • El Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana ha col·laborat en la publicació d'aquesta eina.
Escolar fent deures des de casa online
Escolar fent deures des de casa online
EUROPA PRESS

Educació de la Generalitat i el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana han publicat la guia 'Ens quedem a casa', amb orientacions i pautes dirigides a les famílies amb fills en edat escolar.

L'objectiu és ajudar a fer front a la situació de confinament amb fills a causa de l'estat d'alarma decretat pel coronavirus. La col·laboració inclou assistència psicològica gratuïta a distància a famílies, en cas que la necessiten, a través del 960 450 230.

'Ens quedem a casa' ofereix consells per a afavorir el desenvolupament saludable dels xiquets i joves, atenent les seues necessitats cognitives, afectives i socials, informa la Generalitat Valenciana en un comunicat.

"Han deixat d'anar a l'escola, al parc, a jugar amb els amics i les amigues, d'anar a practicar esport i altres activitats que els permetien socialitzar", destaca el conseller d'Educació, Vicent Marzà, "sense oblidar l'alumnat adolescent, al que és importantíssim donar-li l'atenció que requereix en aquesta situació excepcional i nova per a tothom".

Però quedar-se a casa també pot ser una oportunitat d'aprenentatge i desenvolupament general. "El context familiar és diferent de l'escolar, però els xiquets i adolescents poden continuar millorant les seues habilitats i competències. Sentint-se bé estaran més oberts a l'aprenentatge", exposa Andrea Ollero, coordinadora de l'equip de psicòlogues clíniques i educatives de la guia.

Rutines flexibles per a evitar l'estrés

La recomanació passa per mantindre unes rutines i horaris, però "sense ser extremadament estrictes per a evitar les situacions estressants, adaptant-nos a les diferents edats i circumstàncies familiars".

Un altre consell dels psicòlegs és estar amb tots els membres de la família, coincidint en temps i espai, dins d'"una convivència especial que requereix l'esforç de tota la comunitat educativa per a fer-la agradable i una font de creixement personal i aprenentatge interactiu".

Paral·lelament, Educació va donar instruccions als equips especialitzats dels servicis psicopedagògics escolars perquè estiguen a la disposició de les direccions i continuen amb les seues tasques de forma no presencial durant la suspensió temporal de l'activitat educativa.

El confinament obliga així a replantejar l'organització del treball, amb la finalitat de "poder seguir donant la millor atenció a l'alumnat, al professorat i a les famílies, moltes d'elles vivint moments complicats per qüestions associades a aquesta crisi", ressalta Marzà.

Aquest suport a distància permet planificar el treball amb els alumnes, especialment els que tenen necessitats específiques de suport educatiu o de compensació de desigualtats. Els pedagogs també acompanyen i realitzen seguiment a estudiants que ja rebien atenció, mentre atenen de manera no presencial les consultes de famílies.

Perquè aquesta assistència a distància siga fluïda, els equips obrin, amb la direcció dels centres que atenen, tots els canals de comunicació al seu abast, com el telèfon, la missatgeria instantània o el correu electrònic.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento