Comunitat Valenciana

La Generalitat creu que "és el moment que el port escolte" les al·legacions a l'ampliació nord

  • Arcadi España demana que "les estudie amb calma i valore molt positivament algunes".
  • La Comissió Ciutat-Port sol·licita la suspensió cautelar del procés iniciat.
Terminals Port de València
Terminals Port de València
APV
Terminals Port de València

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha defès que "és el moment que el port de València escolte" les al·legacions presentades a l'ampliació nord i "estiga disposat a canviar el projecte" adjudicat al grup MSC.

Després de concloure aquest dimarts el termini d'al·legacions, el representant de la Generalitat ha cridat al fet que l'Autoritat Portuària de València (APV) "les estudie amb calma i valore molt positivament algunes", com les presentades per la Conselleria d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

L'objectiu del Consell és "un creixement sostenible del port i un port més proper a la ciutat de València i a tota l'àrea metropolitana", ha insistit España a preguntes dels periodistes en la presentació de la 'Agenda urbana valenciana'.

El titular de Mobilitat ha destacat que algunes al·legacions presentades són "molt oportunes", per la qual cosa creu que Valenciaport ha d'"acceptar la major part". Entre elles estan les de la Comissió Ciutat-Port, que integren les organitzacions Per l'Horta, Acció Ecologista-Agró, Ecologistes en Acció, Associació de Veïns Natzaret i Plataforma El Litoral Per al Poble.

Al marge de les propostes d'ecologistes i veïns, el conseller ha recordat que la Conselleria de Transició Ecològica ja va presentar les seues "oportunes consideracions". "El desitjable és que el Port valore totes en el seu conjunt i seleccione les necessàries", ha remarcat, així com que estiga "disposat a canviar el seu projecte perquè el port siga cada vegada més sostenible i estiga més integrat en la ciutat".

El gegant navilier suís MSC, a través de la seua filial Terminal Investment Limited (TIL) preveu invertir 1.011 milions d'euros en la construcció i explotació de la nova terminal de l'ampliació nord del port de València.

La Comissió Ciutat-Port -integrada per col·lectius com Per l'Horta, Acció Ecologista-Agró, Ecologistes en Acció, l'Associació de Veïns i Veïnes de Natzaret o la Plataforma El Litoral per al Poble- ha presentat aquest dimarts noves al·legacions al concurs públic per a la construcció i explotació, en règim de concessió administrativa, de la nova terminal de contenidors de l'ampliació nord del Port de València en les quals demana que s'aplique el principi de "precaució" i es procedisca a la suspensió cautelar de l'expedient de licitació del projecte.

En les seues al·legacions, -donades a conéixer en roda de premsa-, avisa d'efectes negatius" tant en la salut de les persones com en el medi ambient, al mateix temps que denuncia "irregularitats" en el procés de licitació, tant en l'"absència de documentació essencial" com per un "possible efecte distorsionador" de la lliure competència entre empreses a l'hora de presentar-se al concurs.

En aquest sentit, apunta que el concurs -al qual només es va presentar una oferta, la de la multinacional TIL, filial de MSC, pendent de concessió definitiva- estava "viciat" i avisa d'un possible "tracte de favor" a empreses com aquesta, ja que els plecs contemplen que l'Autoritat Portuària de València (APV) abonarà al concessionari el 80% de les inversions en obres i instal·lacions no desmuntables en la seua actual terminal.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento