Amb aquesta nova resolució, el TSJCV desestima per segona vegada la paralització de la ZAL, la qual cosa permet continuar amb la normal comercialització de les parcel·les destinades a ús logístic, segons ha informat en un comunicat l'Autoritat Portuària de València (APV).
Cal recordar que, el passat 25 d'octubre, el TSJCV desestimava ja en una interlocutòria la suspensió cautelar del Pla Especial d'Urbanització de la ZAL, assenyalava que havia de "prevaldre l'interés general de l'actuació" i feia referència a la memòria justificativa del pla, en la qual s'arrepleguen els "efectes positius" sobre l'economia regional, com la "millora de la competitivitat del teixit empresarial valencià", destaquen des de l'APV.
COMERCIALITZACIÓ DE LA ZAL
El passat 28 de novembre, València Plataforma Intermodal i Logística va arrancar la segona fase de comercialització de la ZAL per a col·locar les tres últimes illes pendents d'adjudicar, amb la publicació del plec de condicions que regeix la seua adjudicació. En total 107.000 m2 per a activitats logístiques corresponents a les parcel·les A1, B1 i A3. El termini de presentació de les ofertes serà de 90 dies naturals.
Com ja es fera per a l'adjudicació de les quatre primeres parcel·les comercialitzades -per les quals ja s'han rebut ofertes que, en conjunt, suposaran una inversió de 73,4 milions d'euros-, els criteris de valoració tècnica posen en valor la naturalesa dels clients finalistes i la vinculació del projecte amb el trànsit marítim.
També es valora l'impacte socioeconòmic a través de la creació de nous llocs de treball -especialment en col·lectius amb alt risc d'exclusió social en l'entorn en el qual se situa la ZAL, com puga ser el barri de Natzaret-, o iniciatives per a la millora mediambiental entre les quals destaquen les actuacions enfocades a reduir emissions de CO2e, l'ocupació de fonts d'energia alternativa i el compromís d'implementar mesures que contribuïsquen a l'eficiència energètica i la sostenibilitat.
En total, l'Autoritat Portuària de València estima que amb les set parcel·les (les quatre anteriors, més les tres actuals) de la ZAL es generaran més de 2.000 llocs de treball.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios