La meitat dels catalans no saben què és el Síndic de Greuges

Per apropar-lo a la ciutadania, a la tardor funcionarà un telèfon gratuït i es reduirà a la meitat (a un mes) el temps de resposta.
El Síndic de Greuges, la institució que defensa els drets i les llibertats públiques dels ciutadans respecte de l’actuació de les administracions, és un desconegut per a la meitat dels catalans dues dècades després de la seva creació.

Un estudi encarregat per la mateixa institució mostra que el 48% de les persones enquestades no saben què és. Lleida és la província on és més conegut (63%) i Barcelona, on menys (50%).

Per tal de fer el Síndic «més pròxim i útil a les persones», en paraules del seu actual titular, Rafael Ribó, es va presentar ahir una nova denominació: «Síndic El defensor de les persones» i va avançar que a la tardor entrarà en funcionament un telèfon gratuït. També s’han marcat l’objectiu de reduir el temps de resposta dels dos mesos actuals a un mes.

En el primer any de mandat de Ribó (des de juliol del 2004) les actuacions han augmentat un 34%, fins a les 6.541, que inclouen consultes, queixes i actuacions d’ofici. Per àmbits, el consum és el que ha motivat més actuacions, 711. Gairebé la meitat d’aquestes queixes tenen a veure amb les telecomunicacions (internet i telefonia) i la resta es reparteixen entre transports i subministraments (aigua, gas, electricitat). El Síndic ha fet 68 actuacions d’ofici, el doble que l’any anterior.

Defensor del pacient a Catalunya

El Fòrum Espanyol de Pacients, entitat de promoció dels drets dels malalts, va reclamar ahir la implantació a Catalunya d’aquesta figura «independent» i vinculada al Parlament. A l’Estat només hi ha quatre comunitats amb entitats d’aquest tipus (Madrid, La Rioja, Extremadura i Canàries). L’objectiu del defensor és «mediar» entre usuaris i metges i l’administració.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento